Vecka 11

Jag har haft svårt att planera denna veckan. Det blir rörigt hur jag än vänder och vrider. Jag vill väl för mycket, men inget känns jätteroligt att ta tag i. Dessutom känns allt bara för mycket så fort jag tänker mer än på sånt jag har att göra i nuet. Så det rätta är väl att ta en dag i taget. 
 
Igår var jag i alla fall ledig från busskörning. Jag spelade pingis under eftermiddagen och sen när jag kom hem så var jag så jäkla trött så jag kröp i säng ganska tidigt. 
 
Idag kände jag mig därför väldigt pigg och fräsch när jag vaknade upp till dagens arbete. Jag har jobbat på med busskörningen idag också. Jag jobbar även onsdag- fredag och sen får jag äntligen min lediga helg. Jag har ju jobbat dom två senaste helgerna. Därför känns det bra att veta att man har en ledig helg snart. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra då, men eftersom det gick så bra med konstprojektet under den senaste helgen så kan jag ju göra på samma sätt igen och hoppas att det går lika bra. 
 
Jag kommer att spela ett pingispass ikväll också. Hoppas jag kan spela lite bra pingis och känna att jag har en bra träff på bollen. Då kommer det att kännas betydligt roligare med pingis än vad det den senaste tiden har gjort. Jag har under några veckor nu tvingat mig till pingishallen och jag vet inte hur länge jag orkar göra det. Det som ändå ger mig motivation att fortsätta är ju att jag känner att mitt pingisspelande är bra för min hälsa. Det räcker väl egentligen med det, men det klart att jag vill lira lite bra pingis också när jag nu tränar ganska mycket igen.
 
När det gäller mina pengar och alla ekonomiska planer jag har inför framtiden så tror jag nog att jag klarar att hålla min planerade budget fram till sommaren. Just nu får jag tänka mig lite för så att jag inte svävar ut för mycket, men det ser ändå bra och stabilt ut för resten av mars. Kan jag hålla i på samma sätt under april och maj så kommer jag att ta ett ganska stort steg framåt när jag då kommer att nå ett mål med min ekonomi som jag har kämpat för i några år. Jag vet inte exakt när jag på riktigt började, så det var väl några år sedan. Men det känns skönt att jag snart inte behöver bry mig så mycket om att spara och räkna på just det sättet som jag har gjort i flera år. Sen kommer det mer att handla om att jag ska våga ta min ekonomi vidare till än betydligt högre nivå än den jag befinner mig på idag. Med tanke på vad jag tror kommer att krävas så känner jag just nu att jag kanske inte kommer att våga det, men sen tänker jag att när jag väl är på den "punkten" att jag har möjlighet att göra väldigt mycket mer än vad jag kan idag, då kanske man ändå vågar ta dom där stegen mot den vision som jag har typ tänkt på i nästan hela mitt liv. Det känns spännande redan nu att tänka kring, men jag får inte glömma att göra allt jag ska göra först. Jobba i nuet och var grymt fokuserad på det. 
 
 
 
 





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback
Design by Amandah Thunberg

EXEGGUTOR.SE