Konst-Helgen-Vecka 13

Konst:
Konstprojektet har gått bra denna helgen också. Bara idag tjänade jag nästan tre gånger mer än vad jag normalt gör på en dag. Jag har ju tänkt ibland att det är någon som jag inte vet något om som hjälper mig med detta. Ibland tycker jag nämligen att allt går lite för lätt. I min värld är det inte rimligt att det gång på gång är slumpen som gör att jag så himla lätt kan få sålt min konst. Det finns någon skyddsängel som flaxar med vingarna och som inte vill att jag ska ge upp och misslyckas med detta. Om det nu är så att jag har en hemlig vän som hjälper mig så forskar jag inte i det. Om jag kommer på vem det är så kanske hen slutar att hjälpa mig. Det kan ju också vara slumpen, även om jag kan tycka att tillfälligheterna borde ha sin begränsningar. 
 
Helgen:
 
 
 Jag har haft en lugn och bra helg. jag har ju varit ledig sen torsdag klockan 09:00. Många frågade mig då vad jag skulle göra i helgen nu när jag blir så mycket ledig. Jag svarade då att jag inte vet och det kändes på ett sätt skönt att inte ha några planer. Då borde jag ju inte ha något att känna mig stressad inför. 
 
Jag har lagad ganska mycket egen mat, både igår och idag. Det var kul att lägga ganska mycket tid på det och allting som jag valde att laga blev gott. Dessutom var jag extra nöjd med att jag faktiskt hade valt min råvaror med omsorg och alt kändes liksom äkta och gjort från grunden. Jag lagade mat på riktigt och även om det säkert alltid finns saker som jag borde göra bättre så känns det bra att jag den senaste tiden har lärt mig väldigt mycket om matlagning på kort tid. Det är kul att laga mat och det ska jag köra på med, även om jag aldrig kommer att sluta äta ute. 
 
Annars under denna helgen så har jag planerat ganska mycket inför framtida saker som jag ska göra. Det känns bra och jag har trott från början att jag kommer att klara precis allt jag jag vill åstadkomma i år. 
 
Under dessa lediga dagar har jag också gått en långpromenad på ca 12 km. Jag har kollat ganska mycket på film och pingis-SM i från Halmstad. Jag kollade ett flertal äldre filmer, från 70 och 80-talet. Det som jag ofta tänkte på när jag tittade på filmer var att många av skådespelarna som jag såg i olika scener är ju idag döda. Det blir uppenbart att livet är ganska kort så det gäller att passa på att leva livet nu. Imorgon kan det vara för sent. Pingis-SM innehöll många bra matcher och en annan spelare överrraskade positivt på mig.
 
Vecka 13:
 
 
Nästa vecka är det påsk och för min del är det jobb som gäller hela den helgen. Jag har några riktigt långa dagar också. Jag börjar en ganska tuff arbetsperiod igen nästa vecka. Det som ändå känns bra att den tuffa preioden börjar väl egentligen inte förrän på lördag och sen jobbar jag ganska mycket jobb i två veckor framåt. 
 
Förövrigt så har jag tänkt att spela 3 pass pingis nästa vecka. Jag har ju spelat ganska bra den senaste tiden och då vill jag träna på och utnyttja mitt "flow" som jag känner nu Jag hoppas också att jag kan få till lite bokningar inför min resa till Stockholm. 
 
Annars är det väl bara att jobba på när man gör det och njuta av ledigheten när man får den. Leva i nuet och njuta av livet är ju sånt som man minst vill klara av. Hoppas ni alla får en Glad Påsk. 
(null)
 
 





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback
Design by Amandah Thunberg

EXEGGUTOR.SE