Jag tänker själv.

För några veckor sedan såg jag en intervju med en ganska känd svensk skådespelare. Han pratade bla om sin privatekonomi. Han berättade att han tycket det var tufft ekonomiskt och han verkade ha en hel del ångest över dom beslut som han hade tagit genom åren. 
 
För ca 13 år sedan så hörde just denna kända skådespelare av sig till mig. Det var på mail och han började som många andra har gjort genom åren. Typ: Hej Danne jag har följt dig ett tag och jag gillar din blogg och mycket av allt annat du gör. Sen började ha snacka om att han ville hjälpa mig att bli en kändis precis som han och han ville dessutom bli en person som jag typ kan samarbeta med. I detta mail påpekade han dessutom flera gånger för mig att vi kommer att tjäna stora pengar tillsammans. 
 
Jag svarade faktiskt på detta. Jag brukar inte bry mig om alla dessa ekonomisk IQ-befriade människor som hör av sig till mig, men just till den här personen så skrev jag att jag inte var intresserad. Jag är nöjd med dom sätt jag grejar med mina sociala medier på och jag vill fortsätta med detta på mitt sätt. Vi hade sen inte mycket mer kontakt, men när jag nu för några veckor sedan såg denna ganska kända Svenska skådespelare så kände jag bara att: Fan va glad jag är att jag själv är en person som tänker och grejar själv med min privatekonomi. 
 
Även om jag inte alltid gör rätt med min ekonomi så ångrar jag sällan något eller tänker att jag borde gjort vissa saker annorlunda. Jag gör ju alltid så gott jag kan och funkar det inte så är det i alla fall ingen annan person som är orsaken till att det jag ville göra kanske blev så bra som jag först hade tänkt mig. 
 
Jag har fått detta bekräftat så många gånger att om jag hade lyssnat på allt skit som andra försöker lura på mig, så hade min ekonomi gått rakt åt helvete. Jag tänker själv och det känns bra. Jag vill inte ha någon hjälp av andra. Och varför skulle alla dom som har skrivit till mig genom åren vilja hjälpa mig med att tjäna mycket pengar och bli en kändis. Det handlar ju bara om att dom ser att dom kan tjäna själva på det, och i slutändan så skiter ju dom fullständigt i mig. Det skulle ju vara naivt av mig om jag trodde något annat. 
 
(null)
(null)
 





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback
Design by Amandah Thunberg

EXEGGUTOR.SE