Fredag (2024 03 22)

När man har gått upp sjukt tidigt varje dag under denna veckan så kändes det väldigt skönt att sova bort hela förmiddagen denna helt lediga fredag. Jag har ju också lyxen ibland att kunna göra det. Bor man ensam i en lägenhet utan barn så behöver så lever i alla fall inte jag ett liv där jag måste bry mig så jävla mycket om nånting under en ledig dag. Sen känns det också lite som när man har gått upp sjukt tidigt för att jobba under 4 dagar så känns det som att kroppen säger ifrån på skarpen när den där lediga fredagen kommer. Jag har ju också spelat två pass pingis denna veckan och det känns också, men på ett annat sätt. Känslan är träningsvärk blandat med ett avspändhet och att hela tiden känna att man vill få gjort nånting. Efter att jag tog mig upp ur sängen så har jag nog grejat med nånting under hela eftermiddagen och kvällen. 
 
Jag har handlat hem väldigt mycket mat. Det gjorde jag både igår och idag. Idag kom jag på hur mycket jag glömde handla igår och då blev det nästan lika mycket idag. Jag har tänkt att laga mycket mat i helgen. Jag gör det mer och mer nu. Jag kommer nog aldrig att helt sluta äta ute och så, men jag har nog kommit till den punkten att har jag helt lediga dagar och inte för mycket annat att göra så kan det nog bli en hel del matlagning. Jag måste erkänna att jag tycker om att laga mat och den lediga helgen har jag bara börjat. Jag är ju ledig lördag och söndag också. Kylen är proppfull med mat och alla möjliga ingredienser för att få till grymt goda och kompletta maträtter. 
 
Idag har jag också försökt planera mera inför framtida saker som jag länge har tänkt att jag ska göra. Till våren blir det ju en tur till Stockholm och de mesta av allt jag planerar att göra är "ganska" fixat och klart redan nu. Jag behöver bara vänta in månad och datum.  Sen blir det trevligt och kul. Förövrigt så tycker jag att det fortfarande är vinter när det är mars, så vår för mig är det inte riktigt än. Den kanske börjar i april för mig. 
 
Inför denna resa till Stockholm så har jag ändå några saker som ger mig beslutsångest. Jag funderar på om jag ska stanna en dag längre och då ha möjlighet att göra mer saker än allt de som redan är planerat och har varit sen länge. Ska jag i så fall åka en dag tidigare, eller ska jag stanna en dag längre? Ska jag helgardera mig och åka en dag tidigare för att sen åka hem en dag senare?
Hur mycket pengar är jag beredd att bränna? Jag har flera olika summor som ag inte kan bestämma mig för. Jag har även två restauranger som jag gärna skulle vilja besöka, men det känns för mycket att ta både på en och samma resa. Med tanke på vad som redan är planerat och klart så blir det nog för mycket, men en funkar kanske, men ska jag bry mig och vilket av två alternativ ska jag välja i så fall? Inte mycket kommer att lösa sig av sig själv, så jag behöver ju minst ta telefonen och ringa och försöka få till lite bokningar och liknade. Problemet är att jag har så jävla svårt för att bestämma mig, men resan till Stockholm är ändå ganska bra planerad redan nu. Det är ju positivt i alla fall. 
 
(null)
(null)
(null)
 





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback
Design by Amandah Thunberg

EXEGGUTOR.SE