Fattar inte hur jag orkar.

Det känns som de mesta av allt jag grejar med funkar och kommer att bli bra i slutändan. Jag fattar bara inte hur jag orkar. Arbetsdagarna har varit ganska tuffa, men jag tycker att jag ändå har klarat av att hantera alla situationer som jag hamnar i bra. Jag upplever ju att många olika saker händer efter varandra. Under en timme kan jag behöva fixa något som krånglar på bussen och sen kommer fler följare och vill ta en bild med mig och efter det så händer det en sak som gör att jag behöver vänta på polisen. Typ så var det idag och jag skulle kunna nämna så mycket mer av saker där man behöver fatta snabba och bra beslut i samma stund som dom händer. Jag har dessutom haft några långa arbetsdagar sen i måndags och sånt kan ju kännas också.  Därför blir det skönt att bara ha en halv dag på torsdag och sen bli helt ledig resten av veckan. Ibland fattar man som sagt inte hur man orkar med så bra som man gör. Det är väl rutinen av jobbet som ändå gör att man hittar sätt som gör att allt funkar bra. 
 
Det känns bra i kroppen. Jag har hittills tränat ett pingispass (igår) under denna veckan och det gör mig och min kropp gott. Det blir nog ett pass imorgon också och sen kanske jag spelar på fredag, fast på fredagar är jag sällan sugen på att spela pingis. Jag vet egentligen inte varför, men det är bara min magkänsla som säger mig något om att jag inte vill prioritera pingisen på en fredag. 
 
Men pingisen känns bra nu. Jag tycker jag spelar ganska bra och jag känner mig säker när jag väljer att ta bollen tidigt efter studs. Då går det snabbt över bordet och motståndaren får då mindre tid på sig att spela sitt spel. Pingis orkar jag med och det fattar jag bara jag tar mig hemifrån och till pingishallen, så vet jag att jag orkar träna på. 
 
Konstprojektet har gått som det brukar göra under vardagarna, fast bättre än vad jag hade väntat mig för jag jobbar ju nästan inte alls med det. Men jag tar mina chanser så fort jag ser möjligheten att dra in pengar på det. Jag missar liksom inte möjligheten när jag får chansen "serverad". Så konstprojektet funkar också bra, trots att jag har haft en period där jag inte har jobbat så mycket med det. 
 
Det känns som det är mycket med vad jag än gör, men jag känner att jag har kontroll på allt och jag är bra på att fokusera på nuet och det jag för stunden grejar med. Det tror jag hjälper mig att lyckas med mina saker och hålla mig lugn när det känns viktigt att vara det. Jag kanske börjar fatta hur jag ska göra för att orka?
 
(null)
 
 





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback
Design by Amandah Thunberg

EXEGGUTOR.SE