Lag-EM

Jag har haft en mysig kväll och kollat pingis. Jag har inte kollat så mycket pingis idag. Jag gjort annat under dagen och sen väntade jag mest på Sveriges match mot Frankrike. Kul att Sverige kunde vinna med 3-1. Det var starkt av Truls att ta den sista matchen. Han var ju uträknad i början, men hans lagkamrater stöttade honom bra i setpauserna. Dom gav Truls lite energi och fick honom att tro mer på sig själv och det hjälpte ju. Mattias Falk och Kristian spelade ju väldigt bra i denna matchen. Mattias var noga med sina placeringar och drar ner på tempot hela tiden så att han inte ska fastna i det högre tempot som Fransmännen ofta vill ha. Kristian spelade otroligt bra i sin match och det som imponerade mest på mig i hans spel det var den koncentrationen som han lyckades hålla i hela matchen. Kristian gör inte många fel i sin match. 
 
Det kallas ju lagtävling och alla tre Svenskarna bidrar ju till seger mot Frankrike med en vinst var och det känns ju också skönt att Sverige har ett så bra lag som dom faktiskt har. När Truls kanske inte kommer upp i den nivån som han behövde ha i sin första match så finns ändå Mattias och Kristian där och vinner sina matcher. Imorgon spelar Sverige final och jag tror det blir ett EM-GULD för Sverige. En finalmatch är ju alltid öppen, men det vore fel att inte tro på Sverige med tanke på vilket spel dom det Svenska laget har visat upp hittills i EM.  
 
 
 





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback
Design by Amandah Thunberg

EXEGGUTOR.SE