Väldigt väldigt lugn helg.

Skönt med en helt ledig helg och jag har tagit det väldigt lugnt. Jag har tagit det löjligt lugnt. På ett sätt känns det bra, fast på ett annat sätt lite fel. Det finns nog något inom mig som säger att man hela tiden ska något att jobba med och ta tag i. Gör man nästan ingenting under en hel helg så får jag lätt en känsla av att det är något fel med det. Jag tror också att jag tidigt i barndomen ofta fick höra av många vuxna att man inte ska vara slö. Man ska jobba och man ska göra det hårt, för det är då man kommer framåt i livet. 
 
Idag vet jag ju att det är skitsnack. Det finns ju många människor som kämpar varje dag för sin och andras existens, men ändå kommer dom aldrig framåt. Man gör samma saker dag ut och dag in och livet går runt runt. Sen inser många att dom gjort samma sak i många år. Sen blir man sur och bitter för att man tycker att man inte har fått chansen att förverkliga sina egna drömmar. Då kan ju jag ställa mig frågan varför man gör allt det där som man nog ändå innerst inne inte vet kommer att göra så att man kan förverkliga dom drömmar man har. Jag ska inte vara för hård här. Man måste ju jobba och betala sina räkningar, och i dessa tider med stigande räntor, elpriser och annat så har många det tufft. Men jag är glad för att jag inte har kört fast i ett liv där jag inte kan ha en helt ledig helg där jag typ inte behöver göra nånting.
 
Jag har mest slappat, kollat tv, ätit gott och sovit. Jag har också grejat lite med min konst och det är väl det som gäller för mig nu under resten av året. Jag vill så gärna nå det ekonomiska målet som jag har för i år med min konst. Det är väldigt nära redan nu och det är väl fortfarande så jag kommer att klara eller misslyckas med minsta möjliga marginal, men jag ska göra vad jag kan för att sätta målet och jäklar vad bra det kommer att kännas om jag lyckas. 
 
Snön har fallit och lagt sig på marken i Vänersborg nu. Kallare har det också blivit. Jag gillar inte snö. Det får gärna vara vinter, men det får gärna vara en snöfri vinter under större delen av den årstiden. Nästa vecka ska jag jobba 4 dagar. Jag ska försöka spela pingis 3 dagar nästa vecka. Ska jag jobba hårt med nånting så får det bli med min konst. Annars kör jag på som vanligt eller så gör jag nästan ingenting. För jag inser ju efter denna helgen att det är rätt skönt att bara "softa" bort några lediga dagar. För mig kanske det är så att det känns extra bra, eftersom så många genom åren har sagt till mig att jag måste: Jobba mer, hjälpa till mer och slöa mindre. När jag har skitit i vad vissa har sagt så har dom blivit arga, men jag mådde ju bra ändå.  Att jag bara gör tvärtom och ändå tjänar bra med pengar nu,  är ju bara en bekräftelse på att jag vet vad som är bäst för mig och att jag gör rätt som bara skiter i vad andra vill att jag ska göra.
 





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback
Design by Amandah Thunberg

EXEGGUTOR.SE