Skiter i det.

 Jag har känt dom senaste dagarna att jag har slöat till med många saker som jag tidigare har gjort ganska ofta. Jag skiter i det... är en tanke som ofta kommer upp i mitt  huvud. Jag tror också att jag har fastnat lite för mycket framför TV:n. Jag kollar mycket på: Serier, Youtube och en och annan film. Jag tror att detta har gjort att jag skiter i mycket annat. Jag känner ju också att jag vill spela så mycket pingis som möjligt och då fokuserar jag väl mer på hur jag bäst ska kombinera pingisen med allt jobbande som man alltid har mycket av att ta tag i. Någonstans blir allt annat för mycket och då skiter jag lätt i många saker som man kanske någonstans innerst inne vill ta tag i och greja mer med än vad man gör. 
 
 Det är väl också så att många av dom mål som jag satte upp i början av året, känner jag nu att jag nog inte kommer att klara. Jag hade ju ett mål med ekonomin och hur mycket pengar jag vill spara. Jag har ju även ett mål med hur mycket pengar jag vill tjäna ihop på min konst. Både dessa mål kommer jag nog inte att klara. Jag orkar heller inte göra vad som jag tror kommer att krävas och då tänker jag bara att jag skiter i hur allt blir. Jag kommer ju att få ihop en hel del pengar innan året är slut och tanken är ju sen att jag ska fortsätta med detta under 2024. När det gäller sparandet av pengar som inte har med konsten att göra så vill jag köra på fram till nästa höst. Sen måste jag försöka komma vidare med dom pengar jag får ihop och kunna se att det finns en möjlighet att nå den vision som jag har gått och tänkt på sen jag var riktigt liten. Ser jag inte att jag kommer vidare, eller att jag kanske inte vågar ta allt längre...då skiter jag det. Då får jag göra det bästa av det jag har lyckats få ihop. När det gäller konsten så är väl tanken att jag ska köra på med detta i flera år till. Det är ett långsiktigt projekt som jag känner att jag vill fortsätta med. Sen skiter jag in om jag inte klarar detta årets mål eller inte. Jag vill bry mig mer, men jag orkar inte. Jag är nöjd med vad jag har lyckats med hittills när det kommer till min konst. Nöjdheten kanske gör att jag inte gör så mycket för att nå dom delmål som jag sätter upp. 
 
Jag vet att jag tidigare har skrivit på min blogg att jag inte vill fastna i allt som finns att titta och lyssna på. Men i perioder så hamnar jag ändå där att jag tittar mycket på TV, eller lyssnar på alla möjliga poddar. Många av dom man följer på tex Youtube, uppdaterar ju ganska flitigt och mycket vill jag se. Sen kommer jag ändå till en punkt att allt orkar man ju inte se. Då skiter jag i det. Det tycker jag är bra, men den senaste tiden har jag tittat och lyssnat mycket mer än vad jag brukar göra. Jag vill vara medveten om det, så att inget blir överdrivet mycket. Det är det inte värt.  Jag vill ju klara av att gå alla steg som jag jagar varje vecka. Jag måste ju jobba och jag vill spela pingis minst två gånger i veckan. Allt detta vill jag inte skita i. Då kommer jag att ångra mig. 
 
 En annan grej som jag inte heller lägger mycket energi på det är när jag kanske frågar någon om nåt och så får jag ett ja, men sen händer det inte så mycket mer efter det. När andra personer typ lovar något och sen inte håller det. Förr kunde jag bli lite irriterad på sånt, men sen länge har jag slutat bry mig. Jag förväntar mig inget av någon förrän jag ser att det faktiskt blir så som man har sagt. Samma känner jag om jag får ett nej av någon. Då skiter jag att försöka få personen att ändra sig. Jag släpper och går vidare. Jag skiter i att jag får ett nej. Det får man acceptera. Sånt är livet liksom. Det är jag glad för att jag har lärt mig. Jag säger ju själv nej till många saker, så jag kan ju inte bli upprörd över att jag får nej när jag vill att någon annan ska göra något. 
 
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback
Design by Amandah Thunberg

EXEGGUTOR.SE