Jag får kämpa vidare.

Jag har massor med jobb kvar under denna veckan. Ibland undrar man ska orka, men varje gång som man kommer ur den där tuffa arbetsperioden så tycker man ju oftast att de mesta har gått bra. Även om det kan vara jobbigt, så kämpar man och biter ihop. Betalt får man ju och jobba känner jag ju att jag måste göra. Sånt är livet. 
 
Jag ska kämpa med promenadrundor och jagandet av fler steg också under resten av denna veckan. Jag har ju bara spelat ett pingispass och mer lär det inte bli. Därför känner jag att jag vill kompensera upp med promenadrundor. Jag kör väl ca 5 km per dag, fredag-söndag. Jag var ute på en runda idag också. 
 
Jag var och klippte mig idag. Det var skönt och få det gjort för jag trivs ju bättre när jag är nyklippt och har fått lite blond färg i håret. Som vanligt hade jag många intressanta diskussioner med hon som jag klipper mig hos. Vi pratade en del pingis, men också om psykisk ohälsa, tatueringar och plastikoperationer. Vi hade en hel del olika uppfattningar, men det brukar jag och min frisör ha. Så får det vara. 
 
 
Pingisen igår kändes riktigt tuff. Jag missade väldigt mycket med min forehand och jag blev snabbt väldigt trött så jag orkade nästan inte spela överhuvudtaget. Jag bet i alla fall ihop och kämpade hela passet. Jag försökte dölja min trötthet så gott jag kunde, men det var tufft att känna den. Dessutom fick jag lite ont i ryggen, så pingisen gick inte lätt igår. De positiva var att jag hade en betydligt bättre backhand i går, om jag jämför med hur den funkade förra veckan. Jag hade ju också helt nya gummiplattor, så racket hjälpte till ganska mycket när jag nu hade tufft att få till "rätt" teknik vissa slag. Sen är ju alltid pingisspelandet bra för min hälsa, oavsett om det känns lätt eller jobbigt. 
 
 
Annars hoppas jag att ni alla får en trevlig helg och en bra avslutning på veckan. Själv har jag känt den senaste tiden att jag har slöat till, men under resten av denna veckan är ju ändå tanken att jag ska jobba som fan och ändå kämpa med min promenadrundor. Jag hoppas jag kan få lite fart på konstprojektet igen. Med pengarna går det bra hela tiden. Det är skönt att inte behöva bry sig så mycket. Det kommer att bli tufft att nå dom mål jag hade för i år, men i slutändan så känns det som mycket blir bra ändå. Det viktigaste är ju att man mår bra. Annars spelar ju inget annat någon roll. På söndag när jag har klarat av alla promenadrundor, trots mycket jobb, så tror jag att jag kommer att känna mig riktigt nöjd. När jag på måndag har klarat av att jobba tufft i några dagar, och sen får ledigt 4 dagar på raken, då kommer det säkert också att kännas ännu bättre. 
 
(null)
 
 
 





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback
Design by Amandah Thunberg

EXEGGUTOR.SE