Jag bestämmer själv.

Jag lever mitt liv och bestämmer ju själv vad jag vill göra när jag inte har arbete i bussen. Den senaste tiden har jag sagt nej till så mycket saker och det är en skön känsla när jag får så mycket tid som jag bestämmer över helt själv. Jag grejar med min konst och jag kämpar för att jag sak klara det mål som jag har satt upp för i år. Jag läser, skriver och kollar på TV. Detta är något som får mig att må bra och jag tror att dessa saker hjälper mig från att fastna negativa tankar som på sikt bryter ner mig rent mentalt.
 
Det känns också skönt att jag spelar pingis minst 2 gånger i veckan. Jag håller mig till att träna och jag har hittills sagt nej till allt man har frågat mig om. Inget känns fel med det. Jag vill bara träna och tänka på min egen pingis. Hur jag spelar och fokuset ligger på vad som känns positivt med pingisen just nu. Det är skönt att inte behöva bry sig mer och att jag heller inte behöver ta skit av andra klubbkompisar. Alla har hittills respekterat ett nej, även om jag får frågor om vissa saker om och om igen. 
 
Bara för att jag säger det lilla ordet nej ibland så ger jag mig själv tid att få göra mycket av sånt som jag tycker är roligt och som jag verkligen innerst inne vill hålla på med. Hade jag svarat ja och ställt upp på allt som bara den senaste tiden folk har frågat mig om så hade jag ju tappat den där friheten som jag nu har när jag bestämmer själv över min egen tid. Jag är glad och mår bra över att jag inte låter andra bestämma för mycket över vad jag ska göra. Jag jagar inte människor och jag låter inte heller andra jaga mig. Jag gör min grej och då får jag rätt människor omkring mig som också respekterar att jag vill bestämma själv vad jag vill göra med min egna tid. 
 
Ha en trevlig helg!
 
 
 





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback
Design by Amandah Thunberg

EXEGGUTOR.SE