Grattis MammađŸ•Šïž

(null)
Idag skulle min mamma ha blivit 64 Ă„r. Hon dog ju tyvĂ€rr i cancer för 6 Ă„r sedan.  
 
Under dessa Ă„r som har gĂ„tt sen dess sĂ„ kan jag vĂ€l inte sĂ€ga att jag tagit mammas bortgĂ„ng sĂ„ hĂ„rt. Naturligtvis har jag ibland kĂ€nt mig ledsen, men alla tankar som jag har haft har Ă€ndĂ„ inte tagit över mitt liv pĂ„ nĂ„got sĂ€tt. Jag har bara fortsatt att köra pĂ„ med mina saker och jag minns att mamma sa till mig att hon inte ville att jag skulle sluta göra sĂ„nt som jag tycker Ă€r roligt och vill göra, bara för att hon hade blivit svĂ„rt sjuk. Det Ă€r nĂ„got som jag har tĂ€nkt pĂ„ ofta. Jag lever ju hĂ€r och nu och jag fĂ„r ju bara acceptera att mamma inte finns lĂ€ngre. 
 
 
Jag besöker mammas grav ibland, men nu har jag inte varit dÀr pÄ lÀnge. Jag har inte riktigt det behovet att jag mÄste Äka dit. Jag vet ocksÄ att flera andra nÀra slÀktingar och vÀnner till mamma Àr vid graven ibland och gör fint dÀr. SjÀlv behöver jag inte bry mig om jag inte vill. Jag vet att det alltid Àr fint pÄ mammas grav och det rÀcker oftast för mig.

 Sen betalar jag ju ocksĂ„ en avgift varje Ă„r för att fĂ„ stenen tvĂ€ttat. Det kĂ€nns ok. Jag kan tĂ€nka pĂ„ mamma ibland, men jag försöker att bara tĂ€nka pĂ„ allt som kĂ€nns positivt. Den sista tiden som vi hade tillsammans var vĂ€ldigt bra. Jag brydde mig mycket och jag besökte henne ofta dom sista mĂ„naderna. Det bĂ€r jag med mig som ett fint minne sĂ„ lĂ€nge jag lever. Vila i frid mamma...och grattis pĂ„ födelsedagen.
 









Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback
Design by Amandah Thunberg

EXEGGUTOR.SE