Fredag (2023 11 24)

Skönt att man har haft en ledig fredag och jag är ju ledig hela helgen också. 
 
Jag har grejat mycket med ekonomin idag. En hel del av dom pengar som jag trodde att jag skulle få in nästa vecka har jag redan fått under denna veckan. November är annars en månad då jag alltid som mest utgifter. Varje år är det så. Under alla andra månader på året så är jag inte ens i närheten av den summan av utgifter som jag typ alltid får i november. Sen känns det ändå lugnt. Jag har en stabil och bra ekonomi och jag skulle väl kunna ha 50% mer i utgifter än vad jag har nu och ändå kunna fixa det. Jag är nöjd med hur jag får det i december, även om jag idag mest har gjort saker med min ekonomi som känns bäst för mig just nu. Det bli svårt att lösa vissa saker i december, som jag kanske vill göra. Samtidigt orkar jag inte fundera för mycket på framtiden. Det börjar bli så mycket pengar för mig som jag bollar med just nu och då tror jag stenhårt på att det bästa jag kan göra är att barra vara agera i nuet. Magkänslan säger det och då kör jag på det. 
 
Konstprojektet just nu handlar också mycket om ekonomi. Jag vill få in en viss summa pengar på det innan detta året är slut och nästa vecka har jag tänkt att sätta mig ner och räkna och försöka lägga upp någon bra plan för hur jag ska göra för att nå det delmålet som jag har med detta. Jag tror att det kan gå, även om jag aldrig kommer att känna mig säker på det förrän det är klart. Det skulle vara så häftigt om jag fick in alla pengar som jag behöver innan nästa år. Jag tror att jag kommer att få jobba lite mer och annorlunda med min konst än vad jag hittills har gjort, men jag ska verkligen försöka fixa detta. Typ lite mer än en månad ska man väl orka med att köra hårt med konsten. Får jag in alla cash så kommer det ju att vara värt varenda jävla minut. 
 
Under denna veckan har jag jobbat och vissa pass har känts ganska tuffa. Därför har det varit skönt att bara har haft tre dagar av jobb. Jag har spelat en hel del pingis under denna veckan. Jag har fått frågan igen om jag vill hjälpa till som tränare. Jag tror det är fjärde gången sen i augusti som jag får den frågan. Denna gången upplevde jag att frågan ställdes lite på ett "smygande" sätt. Man sa att styrelsen höll på att undersöka om det finns folk i klubben som har gått tränarkurser eller utbildningar som gör att man kan utbilda tränare. Det man sa till mig var att jag skulle skriva ett mail till våran ordförande där jag skulle redovisa för vilka olika tränarutbildningar jag har genomfört och fått godkända. 
 
Jag har ju gått 4 tränarkurser i pingis och 1 kurs för att kunna utbilda dom som går dom 2 första av dom 4 kurser som fanns i pingisen på den tiden som jag höll på som mest. Idag ser det väldigt annorlunda ut när det kommer till hur förbunden i pingis jobbar med tränarutbildningar eller domarutbildningar. Jag har ingen kunskap om hur saker och ting funkar idag, och ärligt talat så är jag inte så intresserad av att veta något heller. 
 
Jag kan ju säga direkt att jag kommer inte att skicka något mail på vad jag har gjort sen tidigare, för jag är ändå inte intresserad av att vara tränare, eller för den delen hålla i tränarkurser. Man menade också på att om jag skickar detta mailet så skulle jag få ta del av vad förbunden har för typ av kurser som man kan få gå. Utbildning är ju aldrig fel. Det är jättebra, men detta gäller ju dom som är tränare och jag har ju sagt tidigare att jag inte vill vara tränare och det står jag fortfarande fast vid. Jag är övertygad om att detta med att man ville att jag ska skicka iväg et mail på vad jag har gjort sen tidigare i pingisen, bara är ett försök att locka mig till att i framtiden ställa upp som tränare för klubben. Det är inget jag är intresserad av och därför kommer jag inte ens att skicka ett mail. Jag är av åsikten är jag pingisspelare så ska jag inte blanda det med att hjälpa till som tränare. Skulle jag helt sluta själv att spela, då kanske man kan bli tränare, fast då har jag ändå svårt att tro att jag kommer att sätta mig på en tränarutbildning. Så seriös tränare kommer jag nog aldrig att bli, och jag vill inte heller. 
 
Nu ska jag nog slappa mycket resten av veckan. Jag har fått gjort allt som jag vill få gjort under denna veckan. På måndag ska jag jobba igen, men fram till dess så blir det mest: Chilla, äta gott och bara tänka på att jag i alla fall mår bra. Jag umgås ju också bara med människor som vill att jag ska må bra. Det är jag så tacksam för. 
 





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback
Design by Amandah Thunberg

EXEGGUTOR.SE