Fredag (2023 11 17)

Kvällen börjar lida mot sitt slut och det börjar bli dags att gå och lägga sig. Efter fyra dagar av ledighet så har jag jobb hela denna helgen. Det är långa dagar och mycket annat än jobb hinner man inte med. Jobba, äta sova. Så får det bli, men jag är ju ledig på måndag igen, och dessutom får jag ledig tre dagar på raken nästa vecka. Det väl inte mer än rätt att jag får jobba i helgen nu då. 
 
Annars under denna veckan så tycker jag att jag har tagit vara på ledigheten bra. Jag har vilat och slappat mycket. Jag har läst och försökt skriva mycket. Jag har kollat och lyssnat en hel del på dokumentärer eller bara slö kollat allt möjligt på Youtube. Jag gick en långpromenad på ca 13 km i tisdags. Jag grejat lite med min konst och jag tänkte ju unna mig en galen utekväll, men jag tog ett mer moget beslut och lät bli. Det får bli när det närmar sig jul och dom helgerna istället. Dessutom vill jag ju spara en hel del pengar under resten av detta året. Då är det väl bättre att jobba med saker som man tjänar pengar på istället för att slösa dom på sånt som lätt kan kosta väldigt mycket. 
 
Jag har spelat pingis 3 gånger denna veckan och både igår och idag så hjälpte jag även klubben med att ställa upp bord och göra i ordning för flera olika seriematcher som ska spelas i Älvhögsborg under  denna helgen. Man har även frågat mig om jag vill hjälpa till som domare, men jag har ju som sagt jobb att ta tag i. Annars är det faktiskt så att jag hade gärna hjälpt till som domare i helgen om jag inte hade haft busskörning. Däremot har jag ju sagt nej flera gånger till att vara med och spela seriespel, fast när man såg hur fin hallen blev så var jag ändå lite sugen på att vara med. 
 
Mitt pingisspelande denna veckan har annars gått bra tycker jag. Jag hänger med lite bättre mot alla jag tränar med nu. Igår spelade jag en hel del matcher mot dom som ska spela i helgen och jag vann samtliga matcher. Det har inte hänt sen jag började spela i augusti. 
 





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback
Design by Amandah Thunberg

EXEGGUTOR.SE