Vad händer i december?

Jag var ledig igår och jag är också ledig från busskörningen under denna helgen. I går grejade jag väldigt mycket med allt möjligt som jag typ inte hade hunnit med tidigare under denna veckan. Även i natt blev timmarna väldigt intensiva för mig. Så idag har jag tagit det väldigt lugnt och jag kommer att fortsätta med detta även imorgon. Jag behöver stanna upp och reflektera. På den punkten befinner jag mig just nu. 
 
Det har blivit december. Årets sista månad och jag har funderat på vad jag ska göra under dessa sista veckor av 2023. 
 
Jag har naturligtvis en del del busskörning att ta tag i under denna månaden också. I det stora hela så är jag nöjd med hur schemat ser ut vecka 49 - 52.
 
Nästa vecka jobbar jag helgen, men jag är ledig onsdag och torsdag. Vecka 50 jobbar jag också helgen, men totalt jobbar jag bara 3 dagar på hela denna veckan. Det blir skönt att vara ledig så mycket för jag vet att den helgen som jag jobbar under vecka 50, stundtals kommer att kännas ganska tuff. Jag är ledig både jul och nyårshelgen jag får jobba en hel del under mellandagarna. 
 

 
Jag vet inte hur mycket pingis jag kommer att spela under resten av året. Jag vet ju hur jag jobbar och så, men man får ju se hur många av dom som jag tränar med som är sugna att spela när det närmar sig jul och nyår. Dom flesta värderar väl att vara mer med sin familj. Det är ju inget konstigt med det liksom. Klart man vill det. Själv vet jag inte hur det blir. Själv vet jag inte hur mycket tid jag kommer att spendera med tex brorsan och syrran. Det kan bli att jag sitter hemma själv eller så kanske jag firar jul med mina syskon. Jag är egentligen inte så jättenoga med att ha något julfirande som tradition. Jag har inte ens något emot att jobba på julafton. Däremot nyårsafton vill jag ofta vara ledig på och det är jag glad för att jag blir i år. 
 
Om jag inte spelar lika mycket pingis under dessa sista veckor nu, då blir det ju merpromenadrundor igen. Jag vill röra på mig på ett eller annat sätt och med tanke på att man kanske trycker i sig lite extra av det goda under julen, så vill jag fan inte ligga på latsidan. Då kommer man ju bara att känna sig så jävla sunkig och i slutändan må skit av det, samtidigt som det känns extra tufft att komma igång med rörelse och träning i januari igen. 
 

 
Vecka 50 drar ju Musikhjälpen igång och det är ju något jag som jag dom senaste åren har följt ganska intensivt under dom dagarna som detta pågår. Jag får se hur mycket jag engagerar mig i år, men jag har redan sett att det ligger några auktioner uppe där slutsumman då skänks till Musikhjälpen. Jag har redan varit inne och lagt lite bud är och där och på så sätt kan man ju säga att man är med att bidrar, även om man inte i slutändan skulle lyckas lägga det högsta budet på dessa auktioner. Man är ju med att budar upp priset och så länge den som lägger det högsta budet betalar, så blir det ju pengar in till Musikhjälpen. Det är ju pengar som i alla fall går till en bra sak och det har jag svårt att tycka att det är något fel med. 
 
 
 
Igår satt jag och räknade på vad jag exakt måste dra in i pengar på min konst för att jag ska nå målet som har får i år. Det är ju ett delmål så jag kommer jag ju att fortsätta även nästa år, oavsett hur det blir i december. Men det är väldigt mycket jag vill göra med detta och då känns det lättare att jobba vidare om jag lyckas med mina delmål. Efter räknandet igår så inser jag att det kommer att bli tufft att nå målet för 2023, men att jag kommer att vara väldigt nära att lyckas om jag nu inte skulle klara det. Det känns lite surt, men jag har bestämt mig för att göra allt jag: Kan, orkar och vågar. Jag ska verkligen försöka få in alla pengar och i slutet av månaden så vill jag i alla fall få en känsla av att jag gjorde i alla fall så gott jag kunde. Jag är lite irriterad på mig själv att jag kanske inte har gjort mer sen tidigare, fast samtidigt vet jag egentligen inte vad jag skulle ha gjort annorlunda heller. Sen är det inte omöjligt för mig att nå målet. Jag kör på och ser var det slutar. Det kommer inte att fattas mycket pengar och jag skulle kunna trycka in pengar som jag tjänad på annat, rakt in i konstprojektet och på så sätt klara det ekonomiska målet. Men då känns det ju samtidigt inte som att det är något konstprojekt längre. Hela grejen med detta är ju att jag s:ka Skapa konst, leverera och få pengar för den. Där är ju kärnan i hela projektet och det ska jag ägna mig en del åt i december. 
 

 
Jag hade ju också ett ekonomimål, utanför den delen som handlar om konsten. Där kan jag väl bara säga att det är nog inget jag kommer att lyckas med om det inte sker ett mirakel. I början av året trodde jag på det, men sen insåg jag mer och mer att göra så mycket som krävs i 12 hela månader. Man vill ju leva mer och inte mindre och jag tror inte att det hade varit värt att offra så mycket av sånt som jag ville göra och köpa, bara för att kunna spara ihop mer pengar på kortare tid. Det är också så att det är 2024 som gäller och jag har ju lagt en ganska bra grund ekonomiskt nu ändå. Jag kommer att göra saker i december med ekonomin som jag vet att jag kan vara nöjd med. Jag tänker inte längre än så just nu. 
 
Hoppas ni alla får en bra december och en GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR!
 
(null)
 





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback
Design by Amandah Thunberg

EXEGGUTOR.SE