Två veckor kvar av 2023.

 Ca 2 veckor kvar på detta året. Jag har ganska bra jobbveckor kvar. Både denna veckan och nästa så jobbar jag 4 dagar och är ledig 3. Dessutom är jag ledig både jul och nyårshelgen. Jag har inga planer direkt för jul och nyår. Jag kommer nog att hålla mig hemma. Vila och slappa. Jag är rätt säker på att jag kommer att behöva all den vila jag kan få inför allt som jag vet och tänker att jag ska göra nästa år. 
 
Denna veckan är det ganska mycket ekonomi för min del. Jag ska försöka få allt på plats innan julhelgen. Det är det sista jag gör med ekonomin och sen kan jag veta hur allt blev. Hur nära mina mål kom jag osv. Jag vet ungefär hur allt blir och jag är nöjd, även om jag inte riktigt fick ekonomin som jag helst ville. Någonstans känner jag mig som sagt ändå nöjd. Jag har det nog bra och jag kan ju säkert göra en hel del nästa år för att kompensera upp detta året. Så jag ska inte klaga. Allt i livet handlar ju heller inte om pengar och jag är glad att jag inte låser alla tankar kring investerande och sparande av pengar. För att man ska må bra så måste man ju unna sig lite också.  Jag har ju konstprojektet kvar att jobba med nästa vecka också.
 
Jag hoppas jag slipper känna av allt för mycket stress och sådan skit inför jul och nyår. Jag vill mest bara ta det lugnt med allt. Vara i nuet och bara göra en sak i taget, utan att behöva skynda mig med nånting. Vissa saker har jag kört för hårt med under lång tid nu och jag kan inte säga att jag mår bra av det. Jag gillar när jag får mycket på gjort, men inte på bekostnad av att jag känner mig sliten av allt grejande. Dessutom är det lite obehagligt att greja med pengar när det nu för tiden alltid handlar om så mycket pengar. Det är mycket pengar för mig i alla fall och jag känner att går något fel så kan det ju bli en jävla ekonomiska uppförsbacke som kan bli jobbig att ta sig ur. Jag kan erkänna att jag är inte kaxig nu för allt blir helt plötsligt så tydligt för mig hur lätt asaker och ting kan gå fel och vad för många felbeslut kan få för konsekvenser. Dessutom är jag lite på min vakt för vissa människor försöker ju bråka och förstöra för mig. Man bråkar ju inte om det värdelösa. Man bråkar om sånt som är värdefullt. 
 
Sen känns det väl ändå lite positivt. Jag vet ju att jag själv inte är en person som försöker förstöra för vad andra människor bygger upp. När jag går och lägger mig på kvällen så vet jag att jag har gjort saker på ett hederligt och korrekt sätt. Jag har inte utnyttjat, lurat eller förstört för någon. Med den vetskapen så somnar jag gott. Om jag ens skulle försöka förhindra eller förstöra för andra, så att bra saker inte kommer att kunna genomföras, då skulle jag inte kunna se mig själv i spegeln och jag skulle inte somna gott. Dessutom tror jag att om man bara gör rätt för sig och håller sig till att tjäna pengar på ett hederligt sätt som inte förstör för andra, då finns en större chans att faktiskt lyckas med det man gör och vill uppnå på sikt. Dessutom mår man ju bra för att man sover ju gott om natten. 
 
 God Jul!
 





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback
Design by Amandah Thunberg

EXEGGUTOR.SE