Tankar om årets Musikhjälpen

(null)
 
Jag har kollat mycket på Musikhjälpen under denna veckan. I helgen blir det väl mera lyssning eftersom jag jobbar då. Jag kanske hinner hem till så att jag kan se utsläppet av programledarna på söndag. Hade jag planerat lite innan så hade jag haft möjlighet att vara på plats i Växjö och se detta live, men jag tror ändå att det var bra att jag inte brydde mig. Jag känner att jag behöver vila mer och bara göra dom saker som jag sen länge har tänkt att jag vill få gjort. 
 
Jag håller mig till vad jag har sagt tidigare. Musikhjälpen och programledarna pratar väldigt mycket om olika bössor och att om man skänker minst 50 kr så är man med och tävlar om nånting. Man märker tydligt också att dom flesta kändisar som är med och bidrar, gör det med digitala bössor där man då gör reklam för vad man har chans att vinna om man lägger pengar i just deras bössa. Det är inget som jag bryr mig om, utan ska jag vara med och skänka pengar så budar jag på auktioner. Jag vill mer vara med på dom villkoren att det är den som skänker mest pengar för nånting som får det som bidras med. Det är detta jag tidigare har gillat med Musikhjälpen att man kan vara med och skänka pengar och sen får man något tillbaka för att man har gjort det, om man nu budar hem en auktion. Lyckas man inte lägga högsta budet på en auktion, då kostar det ju ingenting. Jag har hittat några auktioner som jag har varit intresserad av, men jag tänker att det  måste vara något jag verkligen vill ha  för att jag i slutändan ska försöka lägga en högre summa på det. Just nu finns det nog bara en auktion av allt som jag hittills har sett som jag kan tänka mig att försöka buda hem, och som jag är beredd att spendera en större summa pengar på. 
 
Jag tänker efter mer nu än vad jag gjorde förr och jag är noga med att se till helheten. Det räcker inte med att jag vill träffa en person eller uppleva nånting. Om jag i slutändan vill ha nånting till en större summa pengar så måste det var nånting som jag verkligen vill göra och med en person som jag  gärna vill träffa. Det är så jag tänker nu i alla fall. Jag kanske också är lite "mätt" på mycket av sånt som har med Musikhjälpen att göra. Idag räcker det med att njuta av programmet och bara tycka att Musikhjälpen är något fint som gör så att en hel del människor får ett betydligt bättre liv än vad dom annars hade fått. 
 
 
 

 





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback
Design by Amandah Thunberg

EXEGGUTOR.SE