Nyårsafton

Då har det blivit nyårsafton och jag tänkte skriva lite om vad jag har gjort och vad jag tänker om detta året. Senare idag publicerar jag två blogginlägg till som handlar om årets semester och mina tankar kring Dannebloggen.
 
Spontant  känner jag att mycket har varit bra, men samtidigt har mer saker än vanligt inte alltid  känts så bra. Frågan jag ställer mig är mest vad jag ska göra nästa år för att allt som kändes tufft i år inte ska upprepa sig igen. Sen är det väl så att livet smäller till mig ibland och jag kan inte alltid hjälpa att saker och ting drabbar mig. Däremot kan jag ju alltid påverka hur jag ska göra för att hantera saker som drabbar mig, oavsett om det är negativt eller positivt. 
 
 
Jag har under året jobbat på med busskörningen och massor man vet oftast att man kommer att ha mycket jobb i olika perioder. Jag jobbar ju heltid och då lägger man ju en hel del tid på sitt arbete. Jag jobbar på och nästa år fortsätter jag väl säkert med att köra buss på heltid. I höstas började jag jobba på ett nytt arbetsschema. I samband med det så skedde många förändringar. Vi fick andra bussar att köra, linjer ändrade körvägar och jag fick mer jobb på helgerna än vad jag tidigare har haft som fast anställd. Jag tycker att de mesta ändå blev bra. Jag har mycket jobb under helgerna, men varje vecka som jag jobbar helgen så är jag ändå ledig minst 2 andra dagar under den vecka. Vissa veckor är jag ledig 3 dagar. Så även om jag kanske inte är jättenöjd över att behöva jobba mer helger än tidigare så tycker att allt i det stora hela blev bra med det schemat som jag nu har och kommer att köra på med även nästa år. 
 
Det är väl bara att köra på nästa år också. Jag har inga planer på att byta jobb eller arbetsplats eller något sånt. Jag hoppas att jag får vara frisk och orkar jobba i många år till. Det är bara att köra!!
 
I år började jag ju spela pingis igen. Jag tränar bara och jag har varit noga med att hålla mig till det. Jag vill hålla på med pingis på ett sätt som jag mår bra av. Det gör jag av att träna och det är ju också något som jag tycker är kul. Bara jag har roligt med pingisen så är jag nöjd. Säsongen fortsätter nästa år och jag kommer väl att träna på om jag är sugen på att spela. 
 
 Jag kämpat på med mina saker och det är väl bara att fortsätta så. Jag har haft perioder där jag har mått väldigt bra och det har då känts som att vad man än gör så lyckats med det. Jag har också haft perioder där jag har känt mig riktigt nere och där mycket har varit väldigt jobbigt att behöva möta och hantera. Man kanske måste ha sina upp och nergångar för att man ska behålla fötterna på jorden och inte förvinna ifrån den verklighet som man faktiskt lever i.
 
 
 
 





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback
Design by Amandah Thunberg

EXEGGUTOR.SE