Konstprojektet?

Hur går det med konstprojektet? Jag kämpar med att sätta det ekonomiska målet som jag har för i år med det. Det känns som att jag aldrig kan vara säker på om jag fixar detta eller inte, men som det känns nu så tror jag inte att jag sätter mitt lilla delmål så tidigt som till nyårsafton. Det kan gå, men då får jag nog ha lite tur. 
 
Det fattas inte mycket pengar, men jag tror inte att jag kommer att klara att dra in dom pengarna som jag vill ha nu på 1,5 vecka. Jag behöver nog januari på mig också för att sätta detta som jag kallar för ett ganska stort delmål. 
 
Jag har kämpat med konstprojektet länge nu. Jag vet inte exakt hur många år jag har kört på med detta, men det måste väl vara minst 2 år. Det stora målet är för stort just nu så skulle jag inte ha alla dessa delmål att jobba efter så skulle jag ha gett upp för länge sen. Många andra saker som jag kämpar och har mål med, där är det ändå så att jag börjar se slutet under nästa år. Men konsten lär jag nog få hålla på med i ganska många år med för att jag ska nå det slutgiltiga målet som jag har just nu. Det går inte att säga att detta kommer jag att klara för då vore jag dum i huvudet. Jag kan bara säga att jag försöker varje dag att nå mina små delmål och jag kommer framåt varje vecka. Framgången mäter jag i rena pengar och det går ju också snabbare att tjäna pengar på detta nu än vad det gjorde när jag började. Man lär sig hela tiden och man hittar sätt att jobba mer effektivt. Det svåra är att orka med. Man känner ju att det är väldigt mycket jag ska göra under ganska många år framöver. Det är ju inte konstigt om man med jämna mellanrum funderar på att ge upp. Jag skulle ju också kunna göra mycket annat med dom pengar som jag har tjänat på det hittills. 
 
Jag har ändå svårt att lägga av med det. Jag tjänar ju ändå pengar nästan varje dag på detta. Det är ju också ganska roligt att lilla jag som egentligen inte är en konstnär kan tjäna pengar på min konst. Jag har svårt att sluta när jag stundtals kan tjäna ganska bra pengar på detta. Dessutom är det ju så att när man klarar varje delmål som man sätter upp, så blir man ju extra peppad och känner sig motiverad att fortsätta jobba på med konsten. 
 
Det är många som hånar mig och skrattar åt mig för att jag håller på med detta. Dom vet ju inte exakt att det är ett konstprojekt jag grejar med och dom vet ju heller inte hur mycket pengar jag har tjänat och lyckats spara ihop på detta. Så dom får väl skratta åt mig eller vara sura. Jag skiter dom liksom. Det som kan vara lite roligt det är ju att en del av dom som kanske hatar mig, kan vara samma personer som hjälper mig att tjäna pengar på detta.
 
Många har frågat mig om mitt konstprojekt och vad det egentligen exakt är. Jag brukar bara svara att jag har inspirerats av Pippi Långstrump. 
(null)
 
Jag kommer att ha många år kvar och mycket kvar att göra med konstprojektet om jag ska nå mitt slutgiltiga mål med detta. Jag är inte säker på att jag orkar med det. Jag är heller inte säker på att jag är rätt ute om jag ska tänka i ett framtidsperspektiv. Många gånger tänker jag att på att ge upp och bara använda pengarna till något helt annat. Typ: Resor, fester, snygga kläder och god mat. Man har för många hinder att ta sig över i detta, även om jag också kan se många möjligheter. Man vill ju inte ge sig när man ser att det jag gör ändå ger resultat i form av rena pengar. Jag är ingen konstnär, men ändå kan jag tjäna på sånt som jag ser som jag tycker är konst, även om jag vet att inte alla skulle hålla med. 
(null)
 







Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback
Design by Amandah Thunberg

EXEGGUTOR.SE