Frågan är ju fri.

Mer snö har fallit och jag undrar hur det ska gå att jobba i detta väder, idag och under helgen. Man får ta det försiktigt och köra lugnt och fint. Säkerheten går ju före allt annat. Tänk på det om ni ska ut i trafiken i detta vädret. 
 
Jag har varit ledig onsdag och torsdag denna veckan. Jag har känt mig ganska trött, men jag har ändå lyckats få gjort saker. Vardagliga saker och sen grejar jag ju med min konst och spelar pingis. Jag vet fortfarande inte om det går att få in alla pengar som jag vill ha för min konst nu i december. Det känns som det krävs för mycket av mig, samtidigt som jag känner att det fan inte är omöjligt. Ibland vågar jag inte riktigt göra det jag tror krävs. Jag försöker i alla fall och jag kämpar hela tiden. Jag tänker på detta i hur många timmar som helst varje dag. Jag får se om jag når det ekonomiska målet. Jag kan verkligen inte vara säker på nånting när det kommer till detta med konsten. Det har jag lärt mig under den tiden som jag har hållit på med detta. 
 
Pingis har jag spelat två pass denna veckan. Jag hade kunnat kört igår också, men har ju som sagt känt mig lite trött på sistone och jag hade ingen lust att komma hem sent på kvällen och sen veta att jag har massor av jobb i några dagar framöver efter det. Det är ändå så att tränar jag två pass på en vecka så är jag nöjd. Det kändes mer rätt med en vilodag igår. 
 
Frågorna har "haglat" sen jag började med pingisen i augusti. Jag har ju i princip sagt nej till allt och en fråga som jag har fått massor av gånger nu, det är om jag vill vara med och spela i något av serielagen. Denna veckan har jag fått den frågan två gånger till och jag har ärligt talat tappat räkningen på hur många gånger jag har sagt nej till just det. Frågan är ju fri, men jag är inte intresserad att vara med. Jag har massor av förklaringar på varför jag inte vill. Jag ska inte skriva om allt det där för det har jag nog redan gjort i tidigare blogginlägg, men jag ska försöka förklara lite vad jag själv vill med pingisen. 
 
Jag tränar pingis idag för att jag ska må bra. Jag har inte gått tillbaka till pingisen i Trollhättan BTK för att hjälpa till med deras verksamhet. Jag åker till pingishallen för att jag vill träna och ha kul med alla träningskompisar som finns där. Detta är det enda som är viktigt för mig idag. Pingisträningen för mig är ungefär som att man går till gymmet. Man går tid kör ett pass och sen åker man hem. Jag betalar en avgift för att få träna och nyttja lokalen. Jag vill verkligen inget annat och jag vet mer än väl att jag heller inte behöver göra något annat. Sen är det ju också så att jag har ingen licens och det måste man ha för att få spela tex seriematcher. Dessutom är jag bara medlem i Trollhättan BTK. Jag är inte spelklar för dom. Jag står för antingen Vargöns IK eller Vänersborg BTK. Jag vet inte vilket, men jag bryr mig inte för jag är ändå inte intresserad av att tävla. Allt detta talade jag om för dom som frågade och det var första gången som jag kände att jag behövde säga det där. Jag vetat om detta hela tiden, men inget sagt. Jag har ju bara varit intresserad av min egen träning och då är detta det enda jag bryr mig om, men under denna veckan kände jag bara att jag nog behöver säga något mer än bara nej. 
 
December känns annars ganska mysig. Jag har hittills läst och skrivit ganska mycket. Jag kollar även en del på Youtube och SVT-play. Det känns lätt och lite mysigt att göra sådana saker under denna tiden på året. Kallt, mycket snö och mörkt under större delen av dygnet. Jag kryper lätt tillbaka lite och försvinner in i mina egna tankar. Detta får mig ändå att må bra i slutändan. 
 
 





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback
Design by Amandah Thunberg

EXEGGUTOR.SE