Blev på dåligt humör.

Det skönt att ha några lediga dagar mitt i veckan. Tisdag - Fredag är jag helt fri ifrån busskörning. Sen kan jag väl säga till alla er som inte unnar mig ledighet att jag kommer att få jobba: Juldagen, Annandag jul och Nyårsdagen. 
 
I början av denna veckan så blev jag på riktigt dåligt humör. Det var en känsla av både misslyckande och klantighet som liksom tog sig igenom hela min kropp. Jag missade en grej som jag hade kunnat tjäna en del pengar på och som jag också hade lovat mig själv att ha koll på och försöka slå till i exakt rätt sekund. Efteråt insåg jag att det inte hade kostat speciellt  mycket pengar, men jag hade verkligen tjänat på det och i alla fall känt mig betydligt lugnare hela denna veckan. Jag missade allt med det och det gjorde mig så jävla förbannad ju mer jag tänkte på detta efteråt. Jag blev på riktigt jävla dåligt humör och det höll i sig länge. Jag vet inte om det riktigt har gott över än, men det känns väl lite bättre idag i alla fall. Ibland blir bara saker så fel och sånt är väl livet antar jag. Det jobbigaste är att jag blev på så dåligt humör så att när andra saker gick emot som jag normalt inte bryr mig så mycket om, så kändes det också jobbigt. Att vara på dåligt humör förgiftar mig på något sätt. 
 
Det bästa man kan göra är ju att bara släppa det och så fort man fastnar i dessa grubblerier om som handlar om sånt som bara får mig på dåligt humör och inte ger mig något positivt tillbaka är att tänka i nuet. Verkligen bara nuet. Tex: Nu sitter jag och skriver, jag fokuserar på varje bokstav i varje ord i just detta blogginlägg och jag tänker fan inte på något annat. Eller om man sitter i köket och äter så kan man bara tänka på hur maten smakar och typ titta ut genom fönstret och se om det är mycket snö, samtidigt som man njuter av att man inte behöver jobba på några dagar. Leva, vara och tänka i nuet är nog det bästa man kan göra i alla lägen, så fort man fastnar i grubblerier och tänker tankar som är helt omöjliga att vinna över.  
 
 
 (null)





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback
Design by Amandah Thunberg

EXEGGUTOR.SE