Visby

2023 08 02
 
Åkte till Visby i onsdags och jag gick upp tidigt. Jag skulle ju flyga till Visby och man vil ju checka in i god tid så att man inte behöver stressa eller riskera att inte komma med planet. Det går ju liksom inte tat komma 5 minuter innan man ska åka. 
 
Dom är noga med säkerhtekontrollerna. Det är ju bra det. Min väska kollade dom om två gånger. Jag hade lite ladningkaplar och någon kamera i mitt handbagage och tydligen var det då svårt att se allt tydligt när väskan kördes i röntgen. Jag borde ha lärt mig nu efter alla flygturer som jag ändå har gjort genom åren. I fortsättning ska jag typ lägga allt i en resväska och inte ha något handbagage. Har man sen bara mjukiskläder på sig när man passerar säkerhetskontrollen så är det ju bara att gå rakt igenom. Samtidigt tycker jag det är bra att dom är noga med kontrollerna. Säkerheten går ju alltid först liksom. 
 
Efter incheckningen så hade jag gått om tid i alla fall. Ingen stress inna planet skulle lyfta från Landvetter och ta mig til Visby.
(null)
 
(null)
 
 
Väl framme i Visby så tog jag en taxi till Hotellet. Jag skulle bo på Visby Börs som låg mitt i centrum och då hade jag ju nära till väldigt mcyket som är värt att se i Visby. 
 
 
Sen gick jag en liten runda i Visby. Jag kollade lite på Ringmuren och sne var jag inne på Gotlands Museum och Gotlands konstmuseum. Jag spanade även in den fina domkyrkan. 
 
Sen blev det lite vila på Hotellet. Det hade ju redan blivit en lång dag. På kvällen fortsatte jag att vandra rumt lite i Visby Centrum. Jag besökte restaurangen Italienaren. Helt ok mat. Varken bättre eller sämre än vad man kan förvänta sig. Det var som vanligt Bra ställe, men kanske inget mer speciellt så.Jag käkade en Carbonara. God pasta med starkrik smak. Smakade som det skulle.
 
Efter maten ville jag ha en glass och jag ville prova Glassmagasinet och jag provade det stället som låg nere vid hamnen. Det sägs att det är europas största glassbar. Jag tog två kulor i en bägare ch smakerna var GREEN APPLE och WILD FRUITS. Det var sjukt gott. Det var löjligt jätte jätte gott!!!
 
Sen hände en helt sjuk grej. Även om jag ite blev jätteförvånad så hade jag inte väntat mig att någon enda människa skule känna igen mig när jag promenerar runt i Visby. När jag promenerade runt hamnen så var det en kille från en av båtarna som låg förtöjd där som ropade Danne och jag reagerade naturligvis på det. Sen sa han: Är du på Gotland Dannebloggen. Vill du komma ombord och ta en öl. Jag tvekade inte ens. Jag klev ombord och jag fick den där ölen och killen berätta att han hette Johan och sa att han hade följt mig sen jag typ startade min blogg. Han var från Stockholm var på Visby med sin lilla dotter som jag tror var fyra år. Hon låg och sov just när ajg satt där. Vi prata lite och drog en god bärs i solen. Det blev väl 10 -15 min och sen gick jag vidare. Trevlig kille och det var ju snällt att han bjöd in mig i båten att man också fick en bärs. 
Lite mer om detta finns på min Instagram. Lite sjuk händelse på något sätt, fast det är inte mycket som förvånar mig längre. Jag kan stöta på följare precis var som helst. Det har jag lärt mig nu. dannebloggen heter jag på Instagram om ni inte skulle veta det.
 
2023 08 03
Dag två i Visby och jag var uppe ganska tidigt. Frukost på hotellet och sen ut i Visby för en promenadrunda. Min tanke med denna dagen var att avverka så många steg som möjligt och kanske sätta målet på dom 100 000 steg som jag normalt sett vill göra på en hel vecka. Jag ville redan i torsdags få som många steg som möjligt för att sen slippa bry mig när jag kommer hem. Oavsett hur det sen blir så kände jag under Visby resan att denna veckan är nog körd, om jag nu inte går mycket i Visby. Jag Visste att ajg kommer att inte att orka bry mig när jag kommer hem. Dessutom är det ju semester och det är ju inget fel på att ta semester från allt. Skit i steg och promenader liksom. Chilla mer och njut av skön semester. 
Under förmiddagen gick jag som sagt runt och kollade lite i Visby. Herregud vad man upplever ringmuren stor och mäktig.Tänk att människor har kunnat bygga en sådan "borg". >Det är ju helt sjukt. 
 
Jag hade tänkt att ta en pizza på ett ställe som heter Millelire, men jag skulle ju också denna dag äta middag på Kitchen & Table. Jag kände att en pizza samma dag blir för mycket. Jag hoppade över pizzan denna dag. Jag kan ju inte prova allt. Dessutom var ju inte syfte med denna resa att prova och så mcyket som möjligt i Visby. Det enda jag ville med denna resa var ju att avverka Gotland. Det målet hade jag ju fixat när jag landade med flyget på Visby flygplats i onsdags. Så det kändes lugnt att skita i den pizzerian som jag hade kollat på innan och som jag trots allt tyckte såg ganska trevlig ut. Men man kan som sagt inte prova allt. Någon måtta får det ju vara. 
 
 Kitchen & Table låg i samma hus som Clarion Hotel Wisby och mitt hotell Visby Börs låg bara ett stenkast därifrån. 
(null)
Jag hade bokat bord till Klockan 18:00.  
 
(null)
Jag beställde oxfilé och det var huuuur gott som helst! Åker jag till Visby någon mer gång så vet jag ju var jag vill äta igen. Detta var grymt go mat och allt annat med service osv var också perfekt. 💫👍
(null)
 
För att få lite efterrätt så gick jag återigen till Glassmagasinet. Det var lika gott som när jag var där första gången. Alltså jävligt gott!💛🍦Jag beställde två kulor i en bägare och smakerna denna gången var mango och vanilj. 🍦🥭
(null)

 
(null)
Jag avslutade torsdagen med att sitta nere vid hamnen och titta på solnedgången. Jag mådde bara så bra och jag tänkte att jag ångrar inte en sekund att jag reste till Gotland och Visby. Det var så lätt att njuta av livet här. 
 
2023 08 04
(null)
(null)
Sista dagen på Gotland och Visby. Jag hade mest fokus på hemresan. Jag gick upp ganska tidigt. Jag hade ju ganska gott om tid på mig och jag behövde ju inte lämna rummet förrän klockan 11:00. 
(null)

Dessutom lyfte ju planet 15:10, men man vill ju vara i god tid vid flygplatsen så man kan checka in i god tid utan att behöva känna den minsta stress.  
(null)


 
Sammanfattning
 
Jag är nöjd med min resa. Från början hade jag ju tänkt att strunta i det, men nu är jag glad att jag inte gjorde det. Jag hade också en tanke att jag bara skulle flyga till Visby och sen bara vara på flygplatsen för att sen åka hem samma dag. Jag är nu glad för att jag inte gjorde så. 

Detta blev en bra resa. Jag har haft roligt och även om jag inte gjorde alla saker som jag hade tänkt mig så fick jag uppleva mycket ändå. Visby är en fin stad och det finns väldigt mycket man kan göra om man bara vill. 

Jag var väldigt välplanerad och då har jag ju lärt mig nu att jag brukar bli nöjd. I framtiden ska jag definitivt tänka på att planera resor noga. Då blir det lättare att slappna under själva resan och få fler roliga minnen att se tillbaka på. 

Nu känns det ju också coolt att jag har lyckats med målet att besöka minst en plats i varje landskap. Nu har jag äntligen lyckats med min dröm och jag tycker att jag nu kan säga att jag har varit i hela Sverige. 
(null)
(null)

(null)











Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback
Design by Amandah Thunberg

EXEGGUTOR.SE