Vecka 34

Denna veckan är det upp och tidigt på morgonen som gäller. Jag har ju inte behövt bry mig så mycket om det under dom senaste 5 veckorna, men den jobbveckan så börjar jag typ mellan klockan 05:00 och 06:00. Nytt schema kör ju på också och detta ska jag jobba på med till den 1:a oktober. Sen byts det igen och då är väldigt mycket annat också nytt när det handlar om busskörningen. Det enda som alltid är det samma det är att man får jobba som fan och längta till den dagen man går på semester. Är det inte så?
 
Annars hoppas jag att jag kan spela lite pingis denna veckan. Förra veckan hade jag ingen möjlighet till det. Lite synd för jag hade ju veckan innan kört ett pass och det hade varit kul att följa upp det med ett eller flera pass förra veckan. Jag har också tänkt att för varje pingispass jag kör så sänker jag kraven jag har på antal steg per vecka. Målet är ju 100 000 steg i veckan, men jag har sagt till mig själv att om jag skulle köra tre pingispass under en och samma vecka, då bryr jag mig nog inte så mycket om promenader. Om jag nu inte är sugen på att gå ut och ta en runda. Men i princip så känner jag att för varje pingispass jag kör så kan jag sänka målet med 20 000 steg. Jag tror att det blir för mycket för mig och jag ska träna pingis och sen ställa kravet på mig själv att jag också ska klara 100 000 steg per vecka. Det känns inte rimligt och risken är ju att jag tröttnar på allt om jag ställer ett sånt krav på mig själv. På sättet jag tränar pingis så ger det mig tillräckligt med träning för att jag ska må bra i kroppen av det. Det vet jag av den erfarenheten jag har sen tidigare.
 
Däremot kommer jag inte att slarva med promenadrundor. Om jag någon vecka inte tränar pingis alls, då är det 100 000 steg som gäller. Det kommer jag att vara noga med. Jag kommer heller inte strunta i promenader om jag tex bara kör ett pingispass på en hel vecka. Då behövs det ju en och annan bra promenadrunda för att det ska kännas som jag har rört mig tillräckligt. Jag vill inte bli för bekväm, men jag ska inte överdriva heller.
 
Jag tror att jag kommer att hitta en bra balans i allt detta. Jag hoppas också att jag kan komma igång ordentligt med pingis redan denna veckan. Det vore kul och framförallt bra för min hälsa. 
 
Förövrigt är det mycket ekonomi denna vecka. Jag har lite svårt att bestämma mig för hur jag ska göra med allt. Det bästa som jag känner just nu att jag kan göra det är att vänta med att betala allt som jag har fakturor på. Jag väntar till sista betalningsdag. Då ger jag mig ju själv maximalt med tid att fundera på vad jag tror är den bästa lösningen för denna månaden. Grejen är ju att jag vill se vad det finns för möjligheter att göra mer av roliga saker. Typ: Resor, shopping, utekvällar eller bara andra coola grejer som gör att man får ett mer levande liv. Denna veckan är det många saker i min ekonomi som jag kommer att få grepp om det gör att jag kommer att veta mer om vad som blir möjligt att göra framöver. 
 
Det som är skönt att veta är ju att jag lätt löser alla utgifter jag har. Det är lugnt. Jag behöver inte trixa där. Det som känns klurigt och som jag har svårt att få grepp om det är vad jag kan göra utöver sånt som man har att fixa med i sin vanliga vardag. Vad ska jag boka upp mig på, hur mycket tålamod har jag och när kan jag göra vad?
 
 
 
 
 






Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback
Design by Amandah Thunberg

EXEGGUTOR.SE