S.A.T.U.R.D.A.Y.

Det är bara skönt att vara ledig när man blir det. Jag vet att det kommer tuffare arbetsveckor framöver.  Det är ju från och med 1 oktober som allt det nya träder i kraft och då är det mycket nytt att lära sig. Bara att lära sig hur alla nya bussar fungerar känns ju spännande. Jag redan hört lite saker som verkar lite märkliga om dom stämmer, men jag får se hur det blir. Jag ska ju jobba på ett tag till innan det är dags för det nya. Nästa vecka ska jag ju jobba 6 dagar och sen drar jag till Stockholm och efter det jobbar jag på några dagar till innan jag får en ny ledig helg. I slutet av september är det ju Bokmässan som gäller och då blir jag ju ledig några dagar innan jag som sagt ska börja på ett nytt schema och försöka få grepp om allt möjligt nytt som sker då. 
 
Jag har några saker som redan nu är ganska bestämda. Bokat och klart liksom. Sen planerar jag för andra saker, men jag vet inte om jag kan göra så mycket mer under detta året än sånt som jag typ redan har bestämt mig för. Det svårt att göra mer och sen är det ändå så att oavsett hur resten av detta året blir för min del så är jag ändå nöjd. 
 
Det blir mycket jobb och sen har jag några ekonomimål som jag vill klara. Jag är långt ifrån säker på att jag sätter dom där mål i år. Det känns som att jag kommer att klara det precis, om jag klarar av få loss så mycket pengar till den sista december. Sen är det så att mitt stora slutgiltiga mål vill jag nå till sommaren 2024. Är det så att jag ändå känner i mitten av 2024 kan få loss en hel del pengar för att komma vidare mot den vision jag har i livet, så spelar det ju inte någon roll var jag landar med ekonomin under detta året. 
 
Pingisen vill jag ju kämpa på med också. Jag hoppas att jag kommer att ta mig till träningshallen regelbundet. Det är målet med pingisen för denna säsongen och det hoppas jag verkligen att jag klarar av. Jag känner ju redan efter tre tränade pass att jag mår väldigt bra av spelandet. Jag har pingisen att tacka för väldigt mycket i mitt liv. Ingen tvekan om det.  
 
 
Konstprojektet har jag också ett ekonomimål för, men jag är noga med att inte blanda ihop dom pengarna med andra pengar som får in på andra saker. Konstprojektet kör jag vid sidan om allt annat och jag sparar alla pengar som jag får in på min konst. 
 
Om jag klarar det målet jag har  med konsten för i år så blir det nog precis. När jag räknar på hur jag ligger till nu och  funderar över vad jag kan tjäna mellan september och december, så känner jag måste ligga på och leverera konst ganska regelbundet. Någon period under detta året kanske jag också måste jobba lite extra hårt under två veckors tid. Då kan jag klara av det. Får jag lite flyt i detta och bryr mig om det lite mer än vad jag har gjort under dom senaste veckorna. Då tror jag att jag får det resultatet jag vill nå. Men det blir precis att jag lyckas, om jag gör det. 





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback
Design by Amandah Thunberg

EXEGGUTOR.SE