Pingisen känns bättre och sämre.

Jag har spelat en del pingis denna veckan. I måndags körde jag mitt andra pass för denna säsongen. Jag kände direkt att massor med saker fungerade bättre än vad det gjorde under mitt första pingispass som jag körde för ca två veckor sedan.  Jag har ju också analyserat och tänkt en del på vad jag gjorde för fel under första passet. I måndags tyckte jag själv att jag stod i bättre balans när ajg skulle slå slagen. Jag rörde mig bättre. Min backhand satt ganska bra och mina servereturer var 10 gånger bättre än under det första passet jag körde. Dessutom försvarade mig bra när jag fick attacker på mig. Får jag igång min backhand och samtidigt får mer kontroll på mina servereturer, då kommer mitt spel att funka ganska bra. Man sa till mig att om jag bara tränar på bra några pass till så platsar jag i TBTK:s Div 4 - lag. Jag är lite tveksam, men pingisen kändes bättre under det andra passet för denna säsongen. 
(null)


Igår körde jag också ett pass och då gick det sämre igen. Det kändes nästan pinsamt att jag spelade så dåligt, men jag kämpade i alla fall.  Men jag slarvar bort för många poäng och jag har svårt att koncentrera mig. 

Jag förstår ju också att jag har svårt att spela bra när jag precis har börjat med pingisen,  efter flera år av uppehåll. 

Det är ju bara att kämpa vidare. Jag tänker inte sluta för att jag spelar dåligt och jag har ju spelat tillräckligt mycket pingis i mitt liv för att veta att spelandet känns bra ena passet för att sen kännas skit nästa pass. Sen spelar man ju aldrig bättre än vad motståndet tillåter. Dom jag möter i Trollhättan är ju bra och dom är för bra för mig i dagsläget.  Det är bara att acceptera även om det för min del kan kännas pinsamt att jag blir så utspelad som jag faktiskt blev. 

Sen känns det ändå bra att jag mest vill spela pingis för det är bra träning för mig och det gör ju gott för min hälsa. Oavsett om jag spelar pinsamt dåligt eller ruskigt bra, så mår ju min kropp bra rent fysiskt av detta. Det får jag inte glömma nu. Jag vill inte ge upp nu när jag ändå känner att jag kommer att ha tid för pingisen framöver. Nu kör vi liksom! Jag kan ju bara skita i resultatet av alla matcher jag spelar. Sen är det ju alltid roligare att vinna än att förlora. Det är ju självklart, men …. Det är ju bara 🏓. Man behöver ju inte ta nånting så allvarligt. Spela och må bra. Det räcker. 
(null)

(null)

(null)
(null)


 
 









Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback
Design by Amandah Thunberg

EXEGGUTOR.SE