Jag bara fortsätter att inte bry mig.

Jag har säkert skrivit detta blogginlägg tidigare som jag nu har tänkt att skriva igen. Jag gör det för att jag påminna mig själv om att jag aldrig ska bry mig om vissa saker och denna gången handlar om det om vad andra ibland erbjuder mig. Jag är förmodligen inte intresserad och jag fortsätter att inte bry mig. Undra när allt detta tar slut? Kan det ens ta slut om jag inte slutar med sociala medier? Jag tänker också på alla dom som har typ 50 000 följare eller mer på sina olika sociala medier. Dom måste ju ständigt få mycket av den skiten som vissa vill försöka få in mig. 
  (null)

Jag har bara den senaste veckan fått ett flertal olika frågor om jag inte vill ställa upp och göra vissa saker och när jag ens svarar så blir folk förbannade och skriver arga DM:s där man tycker att jag måste svara. Att det kan vara så svårt att fatta? Om jag inte svarar så är jag ju förmodligen inte intresserad. Dessutom har alla som har hört av sig med "skit" denna erbjudit betalning som inte ens skulle kunna få mig att kliva upp ur sängen för. Att jag inte svarar eller är intresserad beror på att jag inte tänker sälja mig billigt. Ska jag göra något för andra så ska jag ha bra betalt för det. Speciellt när det handlar om extrajobb som inte har med mitt jobb som bussförare att göra. Dom flesta som genom åren har hört av sig erbjuder oftast skitpengar och för mig hade många av förslagen varit en ren förlustaffär för mig. Varför ska jag ens bry mig det minsta lilla. Det har hänt att jag har svarat vissa när dom har frågat vad jag kan tänkas vilja ha i pengar för att jag ska ställa upp. Då har jag sagt ungefär detta: Jag tar 12 000 det första dygnet. Är det sen så att jag behöver vara längre tid än ett dygn, på ett annat ställe än i mitt hem, efter det första dygnet, då tar jag minst 1000 kr i timmen. Betalning sker innan jag börjar jobba eller resa någonstans och är det så att jag någon gång känner mig otrygg med nånting som har dom som anlitar mig att göra så avbryter jag direkt och behåller dom pengar som jag har fått i förskott. Jag skriver inte på några avtal om nånting. 
 
Dom flesta som får veta av mig att det är detta som gäller, dom backar direkt. Jag är bara glad för att jag slipper om det nu inte är så att jag får det jag har begärt, och helt enligt mina villkor. Jag begär ju oftast detta för att folk ska sluta tjata. Vill man inte betala, gör inte det då, men jag ställer inte upp billigare. Sen är det ju så att just vad jag vill ha i pengar och vad som gäller det svarar jag ju bara med om jag skulle vara lite intresserad. Samtidigt är jag ju inte intresserad om jag inte får bra betalt, men vill man betala så kan det ju vara värt det. Är jag däremot inte intresserad, även om jag skulle få bra betalt, då lägger jag ju ingen tid på att ens svara. Då skiter jag ju bara i det. 
 
Jag grejar ju med mina saker och jag tjänar pengar. Jag är ganska nöjd med hur allt rullar. Jag kan göra som jag vill och varför skulle jag tex ta ledig från jobbet för att tex vara med på en svensexa där jag inte känner en enda käft, samtidigt som jag skulle gå med back rent ekonomiskt om jag gick med på det som vissa erbjuder mig för sån skit. Det är klart att jag inte är intresserad och då bryr jag mig ju inte ens om att svara dom som erbjuder mig. Jag är inte otrevlig för det. Jag lägger bara inte min tid på att bry mig eftersom jag vill bry mig om sånt som jag vill göra och tycker känns viktigare för mig. 
 
Samma sak är det med alla som skriver till mig och säger att dom kan hjälpa mig att växa i sociala medier. Folk har kommit med alla möjliga förslag på hur dom vill hjälpa mig och dom får det att låta så fantastiskt bra. Jag kan bara säga att jag är inte intresserad. Jag grejar med mina sociala medier på mitt sätt och jag skiter fullständigt i om nånting av allt jag gör ger mig likes eller mer följare. Jag håller bara på med: Blogg, Instagram, TikTok, Facebook, för att jag tycker att det är kul och för att jag mår bra av att skapa och publicera på dessa "plattformar". Allt annat med detta skiter jag i och jag tycker många av er som skriver till mig borde göra detsamma. Ni slösar bara eran tid och sen blir ju många av er arga för att jag inte bryr mig, och ärligt talat så skiter jag i det också. Kom med något som är intressant för mig och betala bra med cash, i förskott, så lovar jag att jag ska ställa upp och göra ett så bra jobb jag bara kan. Jag är ju Danne liksom!
 
 







Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback
Design by Amandah Thunberg

EXEGGUTOR.SE