Vågade be om hjälp.

Jag försöker få saker gjort, men jag varken vill eller orkar göra något själv. Jag frågar andra istället och jag är glad för att jag vågar ta telefonen och ringa folk som jag tror kan hjälpa mig. Jag kan ju inte fixa allt SJÄLV som jag ändå känner att jag behöver få gjort. Jag har insett som fan under denna semester att jag måste våga (mer än tidigare) be andra om hjälp.
 
Under denna veckan har jag i alla fall ringt tre personer i tre helt olika ärenden och 2 av 3 saker som jag har frågat om tror jag löser sig redan denna veckan. Det tredje grejen löser  sig på måndag.  Inget hade ens varit nära att lösa sig om jag inte hade vågat be om hjälp. Helt själv i allt hade inte funkat. Det som känns bra är att alla dessa tre saker är bokade och bedstämda nu. Jag behöver inte göra ett skit mer än typ betala för hjälpen jag får. 
 
(null) 
(null)        (null) 
(null)
 
Jag fick svartmögel i taket i badrummet. Det var en kille här igårfrån en saneringsfirma och tvättade bort möglet och han målade också. 

Han kommer idag också och ska måla ett lager till på taket. Sen är allt som det ska igen. Jag hade aldrig klarat, eller ens orkat att fixa detta själv. Det är heller inget jag ska göra själv. Det är ju bättre anlita något företag som kan. Så resonerar jag i alla fall.  Det blir ju väldigt fint också när det är färdigt. 
(null)
Före..
(null)
Efter.. 

Igår åkte jag till Trollhättan för att spela pingis. Det är mitt första pass på flera år. 
(null)

(null)
Jag behöver träna några pass till för att spelandet ska kännas bra. Däremot är ju mitt pingisspelande bra för min hälsa. Hälsomässigt är det ju bra, oavsett om jag spelar bra eller mindre bra. Det är bra att jag spelar, även om  vill vara bättre än jag är just nu. Samtidigt kan jag ju begära av mig själv att jag ska spela så bra när jag inte har hållit i racket på flera år. Dessutom är dom jag tränar med ganska bra. Man spelar ju inte bättre än vad motståndet tillåter. 

Annars har jag tagit det ganska lugnt denna veckan. Jag har smygtittat lite på framtida saker som jag vill göra, men jag är fortfarande försiktig med att boka upp och bestämma mig för nånting. Jag har en lite klurig ekonomisk månad nu och jag vill känna att jag har kontroll på vart alla pengar tar vägen mot slutet av augusti. Jag vet att jag kommer att få in bra med pengar, men jag vet också att jag ska ut med en hel del. Sen tänker jag då att jag någonstans kommer att tjäna på det eftersom jag ser många utgifter som investeringar också. Men en grej som jag ofta tycker är lite jobbig det är att när jag ska tjäna extra pengar och jobbar på att göra det så får jag ofta ligga ute med pengar. Jag tycker sen att det tar en jävla tid innan jag får tillbaka och börjar tjäna på min eventuella investering. Det känns ofta lite surt och man tröttnar stundtals på att bry sig.  
(null)

 
(null)
 












Thereselinneaaa
08 August, kl. 17:03 | Blogg; http://thereselinneaaa.blogg.se

Det är väldigt bra att våga be om hjälp. Jag tycker ibland det känns jobbigt för jag får alltid tankarna att andra tycker att jag inte klarar nåt själv... men att våga be om hjälp är viktigt och jag försöker göra det så mycket jag kan när jag känner att saker blir för mycket eller jag inte klarar det.

Trist med svartmögel! Hoppas det försvann helt.

Svar: Ja. Jag har svårt för att be om hjälp, men har i alla fall den senaste tiden blivit bättre på det. Svartmöglet är borta helt nu. Det är jätteskönt. Ha det bra :)
Daniel Johansson

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback
Design by Amandah Thunberg

EXEGGUTOR.SE