Fredag (2022 10 07)

Jag har haft två riktigt långa arbetsdagar och arbetsveckan är ju inte slut än. Jag ska jobba i helgen också. Det är den "bättre" helgen av dom två jag jobbar på fem veckor. Det kan man  i alla fall vara glad för. Men det hade varit skönt att få slippa helgen. Det känner jag som fan just nu, men ibland får man bara bita ihop. 
 
På jobbet ska vi förare snart välja nytt schema. Jag tror mig veta vad jag vill, fast egentligen spelar det inte så stor roll hur jag jobbar. Jag kan hitta för och nackdelar med allting, men är det något jag känner att jag vill ha mindre av så är det just dessa långa arbetsdagar. Därför tror jag mig nu veta vad jag ska söka. Sen får man se vad man får. Det man helst vill ha är inte alltid säkert att man får. Det som avgör är vad dom andra väljer som har varit anställda längre än mig. Söker jag något som många som ligger före mig på den s.k. listan också vill ha, då minskar chansen att jag ska få det schemat. Vi får se hur det blir. Det nya schemat kommer att börja gälla i mitten på december. 
 
 
Mycket har känts bra den senaste tiden. Jag kommer lätt att fixa veckomålet med 90 000 steg, även om jag har en hel del jobb kvar att ta tag i. Det är aldrig jobbigt med promenader längre. Jag kommit över den spärren. Jag tycker bara det känns skönt att gå långt och vara ute länge. 
 
 Konstprojektet har dom senaste dagarna gått bra och jag känner att jag gör saker av bara farten. Jag har liksom ett bra "flow" och pengar tjänar jag också på det. Jag tror att jag kommer att nå det ekonomiska mål som jag har med min konst får i år. Det känns ganska lugnt, även om jag måste jobba på med det några gånger i veckan för att tjäna dom pengar jag vill ha. 
 
 
Annars tänker jag ganska mycket just nu mycket på vad jag har kvar att försöka fixa innan detta året är slut. Jag kommer väl att åka på lite fler resor runt om i Sverige, även om dessa platser som jag har tänkt att åka till inte kommer att göra att jag avverkar några nya landskap. Nu i oktober blir det nog mest jobb och vara hemma på fritiden som gäller, men under november och december är tanken just nu att jag ska ut och åka lite. Avverkandet av fler landskap runt om i Sverige kommer jag däremot att fortsätta med nästa år. Då är tanken att jag ska ha besökt alla som jag inte har varit i under detta året. Har jag räknat rätt så har jag 12 landskap kvar. De mesta ligger norr om Värmland och som jag tänker just nu så vill jag avverka alla kvarvarande landskap vid tre olika tillfällen nästa år. 
 
Jag tror att jag mår ganska bra nu och jag har gjort det under en längre tid. De mesta av allt jag har och greja med blir som jag vill och ibland går något nästan för enkelt att fixa. Om det är tur eller skicklighet...det vet jag inte, men när det går bra så får man ju positiva vibbar av det som man sen gärna sprider vidare. 
 
(null)
Ha en trevlig helg!
 





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback
Design by Amandah Thunberg

EXEGGUTOR.SE