Kör på!

Jag tänker och tänker. Jag vill så mycket och många saker har jag tänkt på länge nu. Jag måste erkänna att jag inte alltid kommer till skott för jag ser för många hinder och problem med att bara köra på med saker som jag vill få gjort! 
 
Jag har börjat störa mig på detta. Ska jag få gjort saker som jag tex länge har tänkt på och gärna vill ha eller få uppleva så måste jag nog mer börja tänka att det är nu som gäller. Jag kan inte bara gå runt och vänta längre.  Ibland tänker jag för mycket och liksom utreder saker inne i mitt huvud. Jag behöver inte tänka på allt innan. Många gånger är det bara bättre att sätta igång och sen bara köra på. Jag tror faktiskt att ett eventuellt misslyckande med nånting kan ändå vara bättre än att inte göra nånting alls. Jag lär mig ju på misstag och dom senaste åren har jag misslyckats med massor av saker. Jag tror att det ibland kan bero på att jag har tänkt för mycket. Det hade många gånger varit bättre att bara kört igång, då hade jag kanske lyckats istället. Det har jag lärt mig på dom senaste årens alla misslyckanden. 
 
 
Andra kan ju. Jag ser ju hela tiden hur andra människor gör coola saker och köper grejer som jag själv många gånger bara har tänkt på eller drömt om. Men jag kan ju också. Det går ju bra med pengar nu. Det är bara att köra på. Eventuella problem som kommer med att jag gör saker som kanske kostar en del eller där en s.k. bra affär kanske i efterhand inte visar sig vara något som jag borde ha gjort. Sånt kan jag ta och hantera. Jag vet det för att jag har gjort det många gånger förut. Jag har gjort massor med misstag när det kommer till pengar, men en hel del är jag väldigt nöjd med att jag har gjort också. Ibland kan jag tänka att hade jag inte gjort alla dom där "felen", då hade jag heller inte hittat bra lösningar som sen visade sig vara rätt. Alltså, gör man ingenting, så kan man ju heller inte göra något bra.  Det kan absolut vara obehagligt att riskera för mycket, men man kan ju vända på det och säga att: Ju högre risk, desto större möjligheter. 
 
Jag vill ändå sluta vara så rädd för att göra saker som jag hela tiden ser att andra gör. Man ser det ju i tex sociala medier varje dag. Jag blir säkert hjärntvättat av allt jag ser, men jag gillar ju att greja med och hänga med. Jag vill inspireras och göra sånt som andra människor som jag ser upp till gör. Jag vill ha ett mer levande liv. Detta är ju mitt enda liv och det känns inte rätt att bara vänta in så många saker så att jag inte får saker köpta eller upplevda. Jag vänder och vrider och övertänker. Många gånger är det nog bättre för mig att bara köra på med saker jag vill ha. Jag är bra på att lösa eventuella problem som kommer med det jag gör. Jag kan täppa till eventuella misstag som jag gör med pengar. Jag behöver inte vara så rädd för att göra fel. Det kan bli väldigt rätt ändå i slutändan. Det enda som det blir en förändring av är ju när man tar ett beslut om att göra nånting. Man kan tänka och tänka. Om mitt tänkande leder till att jag lär mig något, då är det bra. Men ett beslut och sen göra det man bestämmer sig för , det förändrar nånting på riktigt. 
 
En tanke som ofta återkommer och som jag tror på verkligen vill köra på. Jaga inte människor. Gör din grej, så kommer du att få rätt människor omkring dig som är dom du behöver för at må bra. Inget annat spelar ju ingen roll om man inte mår bra. Inte nånting. Det enda vi alla vill är väl att må bra!
 






Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback
Design by Amandah Thunberg

EXEGGUTOR.SE