Konstprojektet!

 Hela året har jag ägnat mig åt ett konstprojekt och det coola är att jag har kunnat tjänat pengar på det. Jag har inte tjänat mer pengar än vad jag hoppades på från början, men jag har heller inte fått in mindre pengar än vad jag har räknat med. Det är ju för att jag lyckas tjäna dom pengar som jag vill ha, som gör att jag orkar fortsätta. 
 
Jag minns inte exakt när jag började med min konst, men det var någon gång förra året och ända sedan dess har jag lyckats tjäna dom pengar som jag innan jag startade hade räknat med att jag ska göra.  Det som jag verkligen gillar med just mitt konstprojekt det är att jag kan jobba med det när jag är på jobbet eller när jag går en promenadrunda. Jag kan samla in pengar nästan när som helst till mitt konstprojekt. Jag kan få in pengar när jag sitter och äter. Jag behöver inte gå hem och sätta mig och bara jobba med konstprojektet. Jag grejar med det samtidigt som jag kanske gör något annat. Det är kan funka på samma sätt som när man lyssnar på musik. Man kan göra andra saker som att tex promenera eller äta samtidigt som man lyssnar. 
 
En ännu roligare grej är att det finns många människor som hjälper mig med att tjäna pengar på min konst, men typ ingen vet om det. Oavsett om man hatar mig eller gillar gillar mig, eller inte ens vet vem jag är så kan vem som helst ha varit med och bidragit med pengar till mitt konstprojekt. Ibland bara jag njuter inombords när jag har lyckats tjäna ganska bra med pengar på att någon människa som kanske hatar mig som fan, men ändå har gjort något som jag kan utnyttja och dra in pengar på.  
 
Jag har under året fått många frågor om vad mitt konstprojekt är och vad jag gör. Det vill jag inte svara på fullt ut. Inte än i alla fall. Många människor är så jäkla elaka så det finns absolut folk som kommer att göra allt för att förstöra detta för mig om jag talar om exakt vad jag håller på med och exakt visar hur jag tjänar pengar på det. Sen skulle det ju kunna vara så att om jag säger vad konstprojektet handlar om så kan det ju finnas många människor som vill hjälpa mig också. Så visst skulle det kunna finnas någon mening med att säga vad detta handlar, men just nu känner jag i alla fall att det är mest rätt att inte berätta så mycket om vad detta handlar om och hur jag tjänar pengar på min konst. Någon kanske ändå kan räkna ut vad detta handlar. Jag kan säga en sak till om detta. Jag fått mycket inspiration av Pippi Långstrump. Hade inte Pippi haft en kappsäck full med guldpengar så hade jag nog aldrig fått mina idêer om hur jag ska skapa min konst och tjäna pengar på det. 
 
Jag pysslar vidare med mitt konstprojekt, men det har blivit ganska uppenbart att jag måste sänka kravet på vad jag först tänkte att jag ville åstadkomma, och framförallt hur mycket pengar jag tänker att jag ska dra in på det in jag liksom slutför det. Det är bra att jag hittills har haft ett veckomål med hur mycket pengar jag vill tjäna. Jag har i princip varje vecka sen jag började fått in vad jag från början har räknat med. Men ska jag klara av att tjäna exakt så mycket pengar som jag först tänkte och slutföra detta på det sätt som jag från början bestämde mig för, då har jag fattat nu att jag på något sätt måste överträffa mig själv och kanske också ha lite tur. 
 
Därför tror jag att det bästa jag kan göra nu är att liksom gå in och jobba med min dröm om hur jag vill att resultatet av mitt konstprojekt ska bli. Jag måste vara mer flexibel än vad jag har varit och dessutom kan jag ju ändå ägna mig åt min konst så länge jag är frisk och får leva. Dra jag ner kraven på pengar inte tänker för stort så kan jag ju bara avsluta konstprojektet, slutföra det och sen börja på ett nytt.  Ungefär så här måste jag nog i fortsättningen tänka kring min konst. För jag tror att om jag bara skulle köra på som jag hittills har gjort, så kommer jag aldrig att få ett avslut och ett resultat av mitt arbete. Jag kommer bara att ha massor av sparade pengar som någon får ärva när jag dör, och det kanske inte är riktigt så jag vill att det ska bli. 
 
 
Nästa år kör jag på med konstprojektet så det ryker.  Det känns coolt att lilla jag kan tjäna pengar på konst. Jag är ju inte ens en konstnär. 
 
 
 
 





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback
Design by Amandah Thunberg

EXEGGUTOR.SE