Förändringar som är bättre.

Skönt att man har den där lediga helgen. Ändå är jag inne i den "bättre" arbetsperioden" nu. Denna veckan och nästa tycker jag är dom klart 2 bästa av dom 5 som jag har på mitt schema. Antingen är körningen bra eller så är tiderna bra. Lediga helger har jag ju också. 
 
Jag börjar annars få ordning på väldigt mycket nu. Under dom 3 första månaderna på detta året har jag ju känt att mycket inte har blivit som jag vill eller som jag har planerat. Det har varit rörigt och jag har mest fått kämpa med att få ordning på saker och ting. Jag har nog klarat av det mesta, men det har kostat mycket kraft och trött har jag blivit. Sen orkar man inte göra lika mycket och då kommer man ju efter med saker. Det blir liksom en ond cirkel som man bara går runt i. 
 
Men nu i april har det vänt lite. Jag har haft gått om pengar att röra mig med och ändå har jag lyckats spara en hel del. Det ser också ut att fortsätta så under resten av våren i alla fall. Det är bara att köra på nu när jag har fått ett bra "cashflow" igen. Det har inte varit dåligt tidigare, men jag har för många gånger i år slarvat bort dom möjligheterna som jag har haft. Jag borde ha kunnat gjort saker och ting mycket bättre. Jag vill ju fortfarande nå min vision och jag hade ju varit mycket närmare om jag i början av året hade vetat vad jag vet idag. Sen är det ju ofta så...det är lättare att veta efteråt vad man borde ha gjort. Det är alltid lätt att vara efterklok. 
 
Nu har det som sagt ändå vänt lite och jag är väldigt nöjd med att april blir min bästa ekonomiska månad, hittills i år. Jag tror ju också att det bara kommer att fortsätta så. Varje månad framöver kan jag nog få till lite bättre än den förra. Om jag sen ska titta lite längre fram så kan jag se att det finns en möjlighet att komma upp på den nivån med pengar som jag anser att jag behöver för att i alla fall ha en chans att nå min vision. Just till den punkten är det inte så långt kvar. Sen gäller det ju ändå att jag vågar göra dom förändringar som krävs, med dom pengar som jag eventuellt har då. Det är ju en "spärr" som jag måste på något sätt komma över då. Om jag inte når den där "nivån" av pengar inom ca 2 år, då kan jag nog ge upp den vision jag har. Det kan jag nog säga då. Jag måste ju ha någon slags tidsram att jobba inom. Annars kan man ju lätt få hålla på hur länge som helst och slutändan sker det ingen förändring i alla fall. Då blir ju egentligen allt man har gjort helt meningslöst. 
 
När det kommer till andra saker så kan jag väl bara säga att konstprojektet går fortfarande bra. Jag är också sugen på att snart sätta mig ner och planera lite mer resor som jag vill göra inom Sverige. Motivationen försvann lite, men nu känner jag att jag snart vill åka igen. Efter nästa vecka så har jag tänkt att i alla fall få klart nånting som jag ska åka på längre fram i vår, eller åtminstone i början av sommaren. 
  (null)

 
 







Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback
Design by Amandah Thunberg

EXEGGUTOR.SE