Alla gör så snabba förändringar.

Under de senaste åren har jag tänkt mycket hur jag vill leva mitt liv och vad jag borde ha gjort tidigare och vad jag vill göra i framtiden.  Jag har genom åren sett många i min omgivning som har gjort väldigt stora förändringar i deras liv. Medans jag själv känner att jag egentligen inte har ändrat så mycket på hur jag lever mitt liv.   

Detta är ingenting jag är ledsen för eller tycker är så konstigt.  Jag är nog en person som håller mig till mycket av sånt som känns tryckt för mig. För stora förändringar som sker för snabbt tror jag bara gör att jag hamnar i en situation där jag sen kommer på att jag inte ville vara och sen kanske tänker jag att det kan vara svårt att få tillbaka sånt som var bra och som man kanske hade haft kvar om man inte att varit så jävla snabb med att göra saker som förändrade ens liv. Jag kanske vill  ha vissa förändringar och leva på ett annat sätt än så som jag gör idag, men när jag tidigare har stått inför vissa vägval i livet och kanske har kunnat göra något som förändrar ganska mycket för mig personligen, så har jag nog ofta tänk att jag redan har det ganska bra och jag ska nog vara försiktigt så att inte den tänkta förändringen gör att jag får det sämre hur jag har det just nu.  Kanske har jag tänkt för mycket på det sättet, men många gånger har det ändå känts bra att jag har: Tänkt mig för extra gång, tagit det lugnt och varit försiktig med att just göra för stora förändringar på för kort tid.   

Det är nog så att jag är ganska nöjd med hur jag har det i livet och jag har varit nöjd ganska länge. Jag känner mig också trygg i hur jag idag är och lever mitt liv. Så har det inte alltid känts för mig och då kanske jag ibland blir lite rädd för att ändra på saker i mitt liv om en tanke samtidigt slår mig att jag ska trilla tillbaka i något som tidigare i mitt liv var jobbigt, men som jag idag har kommit ur.   

 Men som sagt: Genom åren har jag sett andra människor göra väldigt stora förändringar i sina liv medans jag själv känner att jag står kvar på samma ställe i de mesta.  Även om jag inte påverkas så mycket av vad andra gör när det kommer till vad jag själv väljer att göra med mitt liv, så kan jag ändå inte låta bli att tänka på hur många snabba förändringar jag tycker mig se många andra människor göra inom loppet av bara några få år.  Jag kan ibland känna att jag skulle vilja vara lika snabb, samtidigt som jag vet att det bästa för mig är att ta det lugnt och se till att förändringar sker på ett sätt som jag känner mig trygg i.  Jag vill komma ur detta tänket som jag har, men samtidigt vill jag ju inte ångra dom förändringar som jag väljer att göra i mitt liv. 

 
 
 






Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback
Design by Amandah Thunberg

EXEGGUTOR.SE