Ska jag våga öka.

 Jag kör på med mina promenader och jagandet av 80 000 steg kan jag aldrig misslyckas med. Jag kan lösa det där varje vecka och det spelar ingen roll hur jag jobbar eller hur mycket annat jag har att göra. Detta känns bra, men jag känner samtidigt att jag  behöver öka med antal steg per vecka. 
 
Däremot vill jag inte öka så mycket så att jag tröttnar. Jag ska ju orka med. Tröttnar jag och slutar promenera och jaga steg då har man ju på något sätt kämpat med detta helt i onödan. Jag gör ju inget annat när det kommer till rörelse och träning. Jag behöver ju röra på mig på något sätt annars blir man ju så jäkla sunkig och jag känner också att jag har svårare att tag tag i saker och ting. 
 
Jag kanske ska våga att höja till 90 000 steg per vecka. Bara känna på den och sen kan jag ju gå tillbaka till 80 000 steg om jag känner att det blir för tufft. Samtidigt känns det bra med 80 000 steg och det är ju inte så att jag inte får tänka till och kämpa lite för att nå dom. Sen är det ju dåligt och slött av mig om jag inte fixar 80 000 steg. Det går liksom inte att ursäkta om jag misslyckas med det. Det är bara att prioritera det. Lägger man ungefär 1 timma och 15 minuter per dag så sätter jag 80 000 steg på en och samma vecka. Så mycket får jag aldrig ha att göra att jag under en vecka inte kan vara ute och gå 1 timma och 15 minuter per dag. 
 
Vi får se. Jag tror inte att jag vågar öka målsättningen nästa vecka heller. Det är någon "spärr" i huvudet som jag inte riktigt kommer över. Sen vet jag ju att det är  bara att köra på och inte tänka så mycket. Men jag vill bara inte tröttna. Jag vill hålla i detta lika bra som jag typ har gjort i nästan 2 år.  
 
 En effekt av dessa promenader och jagande av som jag verkligen gillar det är att jag tar mig ut om jag känner att det är det som krävs för att jag ska nå målsättningen med mängden antal steg på en vecka. Det spelar ingen roll om jag känner mig trött eller mår dåligt. Jag går ut ändå, även om jag känner att jag helst skulle vilja slippa. Jag mår ju i alla fall bättre av att gå ut och i slutändan sätta 80 000 steg på en vecka. Skulle jag strunta i att gå ut på mina promenader varje gång jag inte känner för att bry mig, då skulle jag nog ganska snabbt hamna inte ond cirkel där jag bara mår ännu sämre för att jag rör på mig mindre än jag just nu gör. Promenaderna gör nog att jag också känner mig lite stabilare rent psykiskt. Detta gillar jag jättemycket. Jag mår betydligt bättre av att gå ut och promenera och sen hamnar jag i en positiv "loop" där effekten av den gör att mycket annat i mitt liv hade varit betydligt sämre än vad det nu är. 

Så detta med att jaga steg ska jag köra på med, men jag får se om jag vågar öka antalet per vecka.  
 
 







Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback
Design by Amandah Thunberg

EXEGGUTOR.SE