Lugn och bra början på veckan.

 Jag jobbar ju ganska mycket denna veckan, men allt känns ändå ganska lugnt och bra. Jag sovit ut ordentligt både idag och igår. Eller jag har i alla fall inte arbetsdagar där jag måste börja dagen med att vräka mig upp hur tidigt som helst på morgonen. Jobbet igår kändes också ganska lugnt. Jag var helt avspänd och då känns allt man gör mindre ansträngande. Jag har tagit den där känslan av att jag inte mår så bra på mer allvar nu än vad jag kanske brukar göra. Jag mår fortfarande lite dåligt, men tar jag det bara lugnt så ska jag väl snart kunna säga att jag mår bra igen. Sen är det väl ändå så att 100% bra mår man väl aldrig. Jag har nog alltid något som ligger och "gnager" i skallen på mig. Nånting som man bara helst skulle vilja slippa att ha med att göra om man fick välja liksom. 
 
Jag försöker ändå att bara tänka mycket på sådana saker som ändå är bra just nu. Jag har ganska bra arbetsdagar hela denna veckan. Det går bra med pengar och det behövs ju när jag har ett ganska tufft ekonomimål som jag vill sätta klockrent i år.  Det som känns lugnt och bra är att jag inte behöver pressa mitt sparande så mycket för att få loss dom pengar som jag anser att jag behöver spara varje månad under detta året. Det gör ju i sin tur att jag känner mig mindre stressad. Jag blir alltså även här mer lugn och avspänd. Jag tar säkert också bättre beslut med vad jag ska göra med pengarna och att jag inte har så bråttom med att få loss pengar. I slutändan blir det bara att jag tjänar mer eftersom jag har råd att vänta på rätt "läge". 
 
Även om jag mår dåligt så är jag glad för att jag ändå gör saker som jag vet att jag mår bra av på sikt. Känslorna hos mig går inte upp och ner. Under den senaste tiden har jag mest känt mig lite låg och nere, men det finns egentligen inget nytt som händer just nu som får mig att må dåligt. Jag grejar och gör saker på ett sätt så att jag mår bra i nuet. Det är bara att saker som har hänt vid tidigare tillfällen ibland kommer över mig och jag kan inte bara släppa och gå vidare. Jag har nog för många tunga stenar som jag går och bär på. Därför får jag nog bara acceptera att jag mår dåligt ibland. Tiden går ju inte att skruva tillbaka och göra ändra den historia man har. Säger du något så har du sagt det efter att det har blivit sagt. En möjlighet som du tycker att du har missat, den är missad eftersom du inte tog tillvara på möjligheten du en gång fick. Gjort är gjort och tiden du har haft kommer inte tillbaka. Jag vet inte om jag mår bättre av att tänka så, men det är ju i alla fall så det är. Oavsett hur jag tänker så vill jag inget annat än att må så bra som möjligt. Jag försöker därför nu att bara göra saker som jag vet att jag mår bra av. Det är nog det bästa jag kan göra. 
 
 
 
 
 





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback
Design by Amandah Thunberg

EXEGGUTOR.SE