Lugnt och roligt.

En arbetsdag till är avverkad nu. Helgen var riktigt jobbig, men idag kändes arbetsdagen bara hur lugn som helst. Det märks på jobbet att första gänget har gått på semester. Det märks att ungar har sommarlov. Allt blir bara mycket lugnare och naturligvis blir det mer avspänt och lättare att rullar runt med bussen. 
 
Jag har mycket jobb kvar denna veckan, men jag gissar att det ändå kommer att kännas ganska "soft" med allt jobb som jag har kvar innan jag blir mer ledig igen. Skönt att jag får en ledig dag imorgon också. 
 
Det känns annars som tiden går ganska fort nu. Jag har ju inget längre som jag kämpar så hårt med. Jag köper mest grejer och beställer grejer. Pengarna rullar bra. Jag bränner och får in pengar. Jag kan spara utan att egentligen ansträ'nga mig. Jag gör det bara. Det känns skönt att kunna köpa och handla en hel del, fast jag sparar mycket. Allt funkar samtidigt och då får man vara nöjd. När jag inte behöver kämpa eller bry mig så mycket om att vara försiktig med att bränna pengar  så känns det också som att tiden går ganska fort. Tiden går ju fort när man har roligt och det är ju roligt att känna att man kan unna sig mer saker igen.
 
 Förut kändes det alltid som jag ville att det skulle bli slutet på månaderna så fort som möjligt, samtidigt som det kändes som en evighet innan dom där jävla pengarna började rulla in. Mycket annat kändes ju också då så jäkla tufft och jobbigt. Nu går mycket av sig själv bara för att jag har den "rulle" på mina pengar som jag vill ha. Ingenting känns jobbigt med ekonomin nu. Allt är bara roligt. 
  (null)

(null)

(null)
(null)






Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback
Design by Amandah Thunberg

EXEGGUTOR.SE