Söndag (2018 02 11)

Det blev en lång dag detta. Jag var ju uppe tidigt i morse. Jag skulle börja jobba klockan 05:14. Detta är den tidigaste tjänsten jag har på mitt nuvarande schema.
 
 
Det är en bra söndagstjänst jag har. Det är den enda söndagstjänsten jag har på mitt schema. Man börjar med att köra en tur som tar ca en timme att köra från första hållplatsen till sista. Sen får man en paus på 45 minuter. Sen kör man  tillbaka till samma plats där man började på morgonen igen. Sen har man en paus till på över 20 minuter. Allt är lugnt. Söndagmorgon, lugn körning och mycket pausar.
 
Sen får man en liten matrast.
 
 
Efter att man har gottat sig lite slappat så kör man 3 timmar till. Lugn och bra körning då också. Sen har man gjort sin dag, och idag är jag nöjd med hur jag genomförde min arbetsdag.

 När jag kom hem sen så ville jag inte sitta still mer. Jag gick ut på en promenad. Det blev det där varvet som är på 12 km. Som vanligt kan man väl säga nu. jag är ju ute flera dagar i veckan. Det känns bra.
Mot slutet av varvet hann det bli mörkt och lite trött och frusen kände jag mig också. Men jag tar mig hem i alla fall. Nu känner man sig riktigt nöjd med denna söndag. Efter denna långa dag med både jobb och långpromenad så borde jag väl sova extra gott i natt.
 
 





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback
Design by Amandah Thunberg

EXEGGUTOR.SE