Kämpar med tålamodet.

 Jag måste ha tålamod. Jag har lite problem med det. Jag vill ju få gjort så mycket och helst ska jag bara fixa det nu med en gång, men det går ju  inte.
 
Jag kan känna när jag skriver på min självbiografi att jag  vill komma igenom varje händelse och berättelse under den stunden jag sitter och skriver på den. Fast det går nästan aldrig. På sättet jag skriver detta så blir varje liten enskild händelse och berättelse otroligt lång. Jag känner inte att jag kan skriva detta på något annat sätt. Jag måste ju typ berätta bakrunden till varför det ena blev så och det andra blev så för att det där hände då osv.. Det blir väldigt mycket hur jag än vänder och vrider liksom. Det blir lite jobbigt efter ett tag när en berättelse ibland tar flera dagar innan man känner at man har arbetat sig igenom den. Man får kämpa med tålamodet för tappar jag det då blir ju bara min självbiografi slarvigt skriven och då känner jag att det inte är någon idê att skriva alls.
 
En helt annan grej som jag börjar tappa tålamodet kring är mitt framtida renoveringsprojekt. Jag har pratat med hantverkarna igen och då har lovat att dom ska hjälpa mig, men just nu har dom tydligen fullt upp och då kan jag inte göra annat än bara fortsätta att vänta. Det är jobbigt för jag vill bara fixa rummen och hallen nu. Jag jag måste ha tålamod och vänta. Det är inte roligt. Jag måste ju hålla på en del pengar också,  och det är verkligen inte roligt. 
 
En sak som jag inte kämpar med alls är matlagningen. Jag lagar kanske inte precis allt själv, men till viss del så står jag i mitt fina kök och exprimenterar och smakar av. Jag använder salt och syra för att försöka hitta bästa smaken på allt. Jag kokar eller steker potatis. Jag kokar ris eller pasta och sen har man något till detta. Ibland kött ibland fisk. Det är bara ibland som jag helt handlar något ute. Typ i ett gatukök eller på en restaurang. 
 
Det är ju aldrig några märkvärdigheter när jag lagar mat. Idag köpte jag ju tex bara några kamben och sen kokade jag några potatisar som jag sen mosade sönder. Och det var min lunch.
 
 
 
 
Det känns  kul att kjag kan gilla att greja i köket när jag bara för något år sedan sa att jag kommer fan aldrig att laga någon mat för det är ju så jäkla tråkigt. Men sen jag fick det nya köket så har jag sakta men säkert börjat fixa lite mer själv. Jag komer nog ändå aldrig att laga precis allt själv. Jag köper nog fortfarande mina färdiga kycklingar och det händer väl ibland att man bara steker några fiskpinnar, men nu fixar jag i alla fall till viss del min egen utematen blir bara ibland. Jag tycker det är gott med den maten jag gör själv och när jag bara äter utan ibland så kan ju den maten ibland bli extra god för att man inte äter den lika ofta längre. 
 
Nu ska jag snart till jobbet. Helst hade jag velat vara ledig idag´. Jag sökte, men fick inte det. Jag får ha tålamod och kämpa på med jobbet och njuta av ledigheten till helgen istället.
 
 
 





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback
Design by Amandah Thunberg

EXEGGUTOR.SE