Det bästa är att jag slipper gå upp tidigt

 
 Jag jobbar fortfrande på som bussförare. Det bästa med jobbet just nu är att jag slipper gå upp tidigt. Jag börjar aldrig min arbetsdag före lunchtid. Det passar mig ganska bra. I någon månad har jag kört så nu och jag tycker det känns så mycket skönare att bara jobba eftermiddagar och kvällar. Det känns lite lyxigare att slippa kämpa sig upp tidigt på morgonen bara för att man har ett jobb att sköta. Nu sover man till man vaknar och sen har man ganska många timmar kvar i alla fall innan det är dags att ta sig till jobbet.
 
Jag behöver inte ställa klockan på ringning och jag behöver inte tänka kvällen innan att jag måste gå och lägga mig tidigt för att jag ska upp tidigt dagen efter. Jag kan gå och lägga mig mitt i natten och jag kan sova ut dagen efter i alla fall. När man jobbar kvällar så missar man ju ganska mycket av sånt som man kanske vill se på tv, men man kan ju sitta här och kolla på internet i efterhand. Därför är ju det inget problem heller.
 
 
 
Jag känner mig också lite piggare nu. Man har inte perioder längre där man är så sjukt trött pga jobbet. Man sover ju tillräckligt varje dygn. Jag jobbar regelbundna tider vilket gör att kroppen kommer in i en bättre rytm än tidigare. Jag slipper ju också jobba så många sjukt långa dagar nu. På mitt förra schema hade jag ju massor av dagar där jag började väldigt tidigt och ändå fick jag jobba till ganska sent på eftermiddagen, och ibland hann det att bli kväll också. Det känns bara skönt att slippa sånt slit nu. Jag värderar ledigheten mer än att jobba hårt, men jag måste ju jobba för att jag ska kunna försörja sig på ett vettigt sätt. Jobbar man inte så har man ju inte råd att göra något när man är ledig. Men jobbar man för mycket så orkar man ju inte göra något när man väl blir ledig. Och man kan ju också bli sjuk av att jobba för mycke.  Jag måste jobba lagom alltså och det kan jag nog känna för första gången sen jag började köra buss att jag nu gör. Hur det blir i framtiden får man se, men just nu är jag i alla fall nöjd med hur jag jobbar.
 
 
Helgjobbet som jag har är ganska tufft på detta schemat. Man jobbar 6 dagar den veckan  som man jobbar helgen och man jobbar även måndagen direkt efter jobbhelgen. Men man får fortfrande sova ut och under jobbhelgen och jag börjar ändå ganska sent på eftermiddagen så jag har ju ganska mycket fritid även under jobbhelgerna. 
 
Jobbar man eftermiddag och kväll så äter man ju lunch innan man börjar jobba. Jag behöver inte längre springa ut på min rast för att hämta mat. Jag behöver inte heller ta med någon mat till jobbet. Har man ätit ett mål mat innan jobbet så kan man ganska lätt under resten av dagen klara sig sen på att bara äta något frukt eller nåt liknade. Det räcker gott för att man ska orka med jobbet.
 
Det är så lugnt att köra under de flesta kvällarna i veckan också. Man har några timmar under eftermiddagen där det är mycket folk som åker och det är ju också mycket trafik ute på vägarna då. Rusning är det i några få timmar där  under eftermiddagen, men sen efter klockan 18:00 ungfär så är det normalt väldigt lugnt att köra buss. På morgonen slipper jag ju rusningen eftersom jag aldrig jobbar den tiden. Jag upplever rusningen bara under ca 3 timmar på eftermiddagen. Förut kunde jag vara med om rusningen både morgon och kväll, under samma arbetspass. Rätt skönt att man slipper att ha sådana dagar nu. 
 
Jag kan tänka mig att det finns många som inte skulle gilla att ha de arbetstiderna som jag  har. Har man familj  så är det nog  helt värdelöst att jobba på detta sättet som jag nu gör. Men jag har ju inte ens en sambo som är ledsen över att hon sitter här hemma själv när jag jobbar kvällen, så för mig funkar det ju bra då. 
 
Det enda tuffa med detta schemat  skulle kunna vara  om jag någon dag går upp tidigt och sen grejar hela förmiddagen innan jag ska jobba eftermiddagen och kvällen. En sådan dag kommer ju att kännas sjukt lång och man kommer ju att vara jävligt trött när man har avslutat en sådan dag. Men det känns som det är en smäll jag får ta ibland. Jag känner ändå att de finns så många fördelar för mig med detta schemat så jag lever med att  de de finns några få saker som inte är bra med att jobba som jag nu gör. Det bästa är ju ändå att jag slipper gå upp tidigt på morgonen. Det är bara att säga GOD NATT liksom...
 
 
 
 
 
 





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback
Design by Amandah Thunberg

EXEGGUTOR.SE