Ledig och slö.

Jag har städat ut julen igen. Enligt tradition så är det väl 13:e januari som man dansar ut julen, fast vem bryr sig om traditioner och sånt när det snart är 2014. Jag har ingen lust att gå runt här hemma och se tomtar och ha andra julsaker framme  i ca 3 veckor till. För mig är julen över efter annandagen. Nyår och hela det firandet känns som något helt annat. Jag tycker inte att den sk högtiden ens hör ihop med jul. Kanske gör den det enligt tradition och bla bla bla... Men om jag firar nyår så är ju nyårsfirandet något helt annat. Julen känns just den dagen i alla fall väldigt långt borta och jag vill heller inte bli påmind om att snart ska måste jag städa ut julen, en jag får vänta till 13:e januari. Nej, ut med den efter annandagen. Nu ligger mina julgrejer i en låda och den ska jag inte öppna förrän nästa jul.
 
Jag har mina lediga dagar och jag är fortfarande ganska slö. Det känns lite som om jag tänker att snart är året slut och jag kan inte göra så mycket mer under de dagar siom är kvar på 2013. Lika bra att då inte göra ett skit liksom. Jag vet inte om jag exakt tänker så, men det är så det känns nu i alla fall. Jag orkar liksom inte ta tag i något. Allt får vänta till nästa år. Jag har en jobbdag kvar detta året. Den har jag på måndag.  Hur jag ska orka ta mig upp
klockan 03:30 då har jag ingen aning om. Det blir ju fan 8 timmar tidigare än vad jag har klivit upp dom senaste dagarna. Det är väl tur att det bara är på måndag och sen får jag sova ut igen. Tisdag och onsdag är jag ledig och sen börjar jag förhållandevis ganska sent när arbetsdagarna drar igång mer som vanligt igen.
 
Då kommer man väl mer igång också med allt som man vill få gjort år 2014. Då är ju 2013 faktiskt förbi och då kan man ju inte säga att man inte orkar göra något eftersom året snart är slut. Då hoppas jag tar tag i allt på riktigt igen.
 
 
 
 





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback
Design by Amandah Thunberg

EXEGGUTOR.SE