Long Live Uno kula

Jag blir så glad när jag ser att det finns en grupp på Facebook för alla oss som minns Uno"kula" Andersson.
Jag hade honom som klassföreståndare i högstadiet och det är helt klart en av mina favvolärare.

"Frändevi Stadium" "Dalbo high by the river" och "Highway fortyfive!
 Det var något som Uno sa väldigt ofta. Något som jag också minns var när han ställde frågan:
 Är matte ett ämne att räkna med ???
Han berättade ofta om hur de hade varit tidigare år på "Dalbo High"... Han hade namn på allt : En period kallade han för "Vilda västern tiden "och en annan,  "Tiden före kristus"  

Uno kom uppklädd i kostym, skjorta och slips en hel vecka för att "demonstrera" mot vissa elevers ohyffsade klädstilar, den veckan lever länge än! Heder åt Uno!
Han har även myntat utryck som "corridor running!" och corridor fighting!"..:)
Sikal Beatch.. Listan kan göras oändligt lång!!!! Jag tror att alla som känner Uno har massor av glada och posetiva historier om:
 
The Man The Myth och framförallt The Legend, Uno Kula!!    

                                           http://www.dalboskolan.se/alfa/personal/uno.htm

                                           http://www.dalbo.vanersborg.se/bilder/uno2008/index.htm


                                           

LONG LIVE UNO KULA !!!!!!





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback
Design by Amandah Thunberg

EXEGGUTOR.SE