en liten tanke

Jag respekterar mig själv när jag säger nej ...

Vad menar jag med detta ?

En gång i tiden så hade jag ibland svårt att säga nej. Jag sa ibland ja till saker för att jag trodde att om jag gör de så blir jag mer omtyckt och de var väldigt viktigt för mig när jag var yngre samtidigt så kanske jag hade en tanke om att om jag ofta säger ja så kanske jag har nytta av de någon gång i framtiden.

De jag har fått erfara att om man säger ja för ofta så blir man lätt utnyttjad, och man blir de av personer som man minst anar. Som tur är har jag  dom senaste 7eller 8 åren lärt mig att säga ifrån och framförallt säga nej.
De finns människor som blir sura när man säger nej. De är inte så konstigt för alla människor har ju sina önkemål, drömmar och behov. De finns människor som inte respekterar mig när dom får ett nej, men om man inte säger nej när man inte vill så tycker jag att man inte respekterar sig själv.

Om man ständigt säger ja till saker som man inte vill göra så kommer de att innebära att man på sikt bara blir trött, och i värsta fall kanske sjuk. Dessutom saknar man ofta motivation att göra dom saker som man inte vill och resultatet blir  då ofta inte bra. Om man däremot säger ja till saker som man känner att man vill göra. Då har man förmodligen den där motivationen och energin som krävs för att kunna göra bra ifrån sig. Samtidigt tycker jag de är lättare att göra något bra som man faktiskt tycker är roligt .

Givetvis finns de saker som man är skylldig att göra, men att aldrig säga nej de är att inte respektera sig själv. Du kan inte alltid hjälpa vad andra säger till dig eller gör mot dig. Men du kan alltid välja hur du ska hantera situationen..

VÅGA SÄGA NEJ IBLAND. DU KOMMER ATT MÅ BÄTTRE PÅ SIKT !



















Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback
Design by Amandah Thunberg

EXEGGUTOR.SE