Är glad men jag får sluta störa mig på...





Pratade nyss med Linda(visst är det bra att ha så bra vänner som man kan berätta allt för roliga som tråkiga saker..  och veta att de orkar lyssna?!)... vi diskuterade bla hur jag ska bli kvitt mina tankar som jag bara stör mig på. En del andra människor som korsar min väg på livets slingrade stig kan jag gå och störa mig på. De är naturligtvis inte bra och de tar förbaskat mycket enregi. Den energin kanske kan vara bättre att lägga på något annat. 

Jag kan störa mig på:
 (och en del  stör även Linda också)

- Den där gubben i stan som bara sitter på en bänk hela dagen och har så gjort i minst fyra år. Han har ibland tittat på mig, varit sådär sur och sen vänder han sig till den ännu surare gubben bredvid och pratar skit om dom människor som passerar.



Fler saker som tar mycket av min enregi att gå och grubbla på !

- Jag har köpt en mobiltelefon som är så jävla dålig, men jag vill ändå inte byta ut den för 1: Jag kanske kommer på att jag gillar den eller 2: En av dom mobilerna som jag är sugen på den finns inte i Sverige än. De kommer i Juli.

- Jag kan störa mig på att de inte blev något Stockholm i helgen.

- Är FETT avis på de klarar av att träna mycket mer än vad jag själv gör. Tex Linda






Ok ! Nu låter de ju som man är en riktigt bitter och inte är nöjd med något. 

Jag och Linda diskuterade detta ganska länge och jag tror i alla fall jag blev kvitt mina tankar. Eller vi kom fram till lösningar på de problem som tar så mycket enregi av hjärnan.



Den där gubben och den andra sura gubben 

* Önska dom all lycka här i livet. De är inte lätt, men de blir lättare attt släppa dom ur min hjärna. Om inte detta går lossas alltid som när du går förbi dom  som att dom är dom osynliga männen...



 Mobiltelfonprobelmet

* Jag måste intala mig själv att de inte är något större problem. De kosta inte så mycket. Jag har råd att köpa en ny sån där X10 mini eller iphone4. De hade ju varit värre om jag inte hade haft råd med en ny telefon när jag av misstag har köpt en riktigt skit telefon. Jag har även fått bekräftat ännu en gång att de är bättre att betala lite extra för något man vill ha. För då blir man faktiskt oftast nöjd med varan. De ska jag se till att göra när jag väl bestämmer mig för vilken mobiltelefon jag ska ha.  


Stockholm

Ja så är de. Jag kan inte påverka vad andra beslutar och jag ville ju inte vara uppe i huvudstaden själv en hel helg. Kiss har jag sett förut de är ingen katastrof. På söndag kan jag bänka mig framför Youtube så ser man massa klipp där från den konserten. De är bara att gilla läget och inse att Stockholm ligger ju alltid kvar så de kommer fler tillfällen.






Träningen

Linda är ju bra på detta så hon gav mig bara några enkla råd.

* Jämför dig inte med andra.

* Var nöjd över att du faktiskt är bra igång.

* De kommer alltid att finnas människor som tränar mer än dig. Hur mycket tid du än lägger ner på de. Så sluta grubbla över de. Du är ju ändå inte avensjuk i den negativa bemärkelsen på andra. Du är ju glad över att andra tränar mer, att du kan läsa om de på andra bloggar, facebook och få reda på de genom att snacka med dina vänner. Var glad för att de inspirerar dig till att köra så bra som du faktiskt gör.



Vi hade ett bra samtal ! Jag var ganska glad förut, men  nu känner jag mig ännu gladare.

Kram...








Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback
Design by Amandah Thunberg

EXEGGUTOR.SE