Jag vill bli lite överraskad av SVT på jul

SVT  på julafton. Vi vet hur de blir jag kan inte tv-tablån utantill. Men jag vet att man visar "Kalle Anka och hans vänner" typ. "Karl-Bertil Jonsson" och man har även "Svensson Svensson". Allt detta och lite till blir en jul i SVT och jag har egentligen ingen åsikt om just detta. Man får gärna för min del "köra" detta varje år och även ha den där julvärden eller vad de nu heter. Jag skulle vilja när de gäller julvärden att man  ska chocka och överraska lite här varje år, men nej de händer inte här heller. Förr satt Arne Weise som julvärd och de var den där traditionen. Nu byter man ut personer, men man får reda på de i förväg så någon överraskning på jul de får man inte.

 Jag skulle vilja att SVT överraska mig ett år. Sen behöver dom inte göra detta, men ett år och varför inte i år ? Varför inte sätta Weise "junior" som julvärd. Ta upp en gammal tradition som SVT är så bra på när de gäller Kalle Anka och Karl-Bertil Jonsson. Låt "Idol Andreas Weise" sitta julvärd  i år. Låt han följa sin fars fotspår. SVT gillar ju att hålla på traditioner  och de finns säkert någon statestik som visar att svenska folket vill ha de som de är på jul i SVT. Vi är ju vanevarelser och förändringar är de värsta vi vet. Men just därför, låt "Junior Weise" vara julvärd på jul och låt han sen sitta i minst 30 år. Jag tror jag och många fler skulle gilla de. SVT gör som man alltid har gjort, men ändå inte. De sker en liten överraskning på jul fast de är som de var förr.
Weise i rutan. Dom äldre får de lite som de var förr många yngre gillar Idol och kanske också Weise. En bra kombination och de blir en tradition som jag tror håller varje år.


 De finns en annan sak som jag skulle vilja att man överraska med på jul. Jag undrar varför inte detta har blivit en jultradition på SVT ? Jag skulle vilja se PIPPI LÅNGSTRUMP på jul. Varenda jul har jag saknat våran Astrid Lindgrens Pippi. De finns ju Pippi firar jul avsnitt. Varför har inte SVT detta och varför har man inte gjort detta till tradition när Astrid Lindgrens sagofigurer är så älskade här i Sverige i alla fall ? Pippi är min "favvo" och jag skulle defentivt vilja se henne på jul. Men de får man nog drömma om. 




Sammanfattning

Man får gärna köra de man alltid har gjort. Tradition ! Men överraska gärna också.





Ta upp en gammal tradition i SVT på jul !



Weise i rutan, men överraska med Andreas !



Och jag vill se Pippi på JUL ! Gör de till en tradition SVT ! Snälla...








Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback
Design by Amandah Thunberg

EXEGGUTOR.SE