Jag tror jag har bestämt mig...

Idag har jag fått de där tanken som när man tänker den så bör göra de man först tänker.


Jag har den senaste tiden inte tyckt att de har varit så roligt att lira pingis. De har mest varit jobbigt och jag får mest jobba och slita vid bordet och de är väl bra att jag gör de, men de är ändå bara tråkigt att spela.

Allting har ett slut finns de ju något heter !
Jag har hållit på med pingis i hur många år som helst. Men nu har jag ingen spelglädje vid bordet längre och de känns inte riktigt bra  jag blir bara trött och vill egenligen bara åka hem med en gång och skita i allt vad pingis heter.

Jag får se hur jag gör, men jag tror att detta var de sista pingispasset. De finns annat att träna och jag vill köra på de. Jag har ju sedan länge sagt  att jag inte kommer att tävla eller spela serie. Eftersom jag inte gör eller har lovat de så är de ju ganska lätt att lägga av med träningen också. 

Mitt pingisintresse kommer alltid att finnas där. Jag följer just nu EM med stort intresse och jag har ju många vänner inom pingisen och kanske kan jag ta mig lite tid och åka ut och titta på lite tävlingar där kanske någon eller några av dom spelar eller är tränare. 

De kan ju också i framtiden bli så att jag själv blir tränare istället. Intresset för denna helt underbara sport kommer jag alltid att ha kvar. Men erfarenheten säger att har man börjat att fundera på att lägga av så ska man nog göra de. Att gå vänta och tvinga sig ner till träningshallen de tror jag inte funkar ......


 
 





josse
09 September, kl. 18:21 | Blogg;

Jag tycker inte du ska ge upp redan. Enligt vad du srivit är det bara de två sista passen som gått dåligt. Bara för att det går dåligt ett par gånger ska du inte lägga av. Istället ska du bevisa för dig själv hur bra du kan vara. Att sluta för att man inte presterar bra längre är att trycka ned sig själv. Om du slutar nu kommer du bara förknippa pingisen med att du själv var dålig. Bättre att kämpa på tills det går bättre och ta beslutet då istllet.

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback
Design by Amandah Thunberg

EXEGGUTOR.SE