Hur går det med mina ögon ?

Idag har jag varit i Uddevalla på en andra undersökning där man ska försöka se om jag kan behandlas med laser.
Jag har fortfarande inte tillräckligt bra värden för att få något svar  idag. Det krävs fler undersökningar.
På första undersökningen för en vecka sedan kom man fram till att jag hade gått länge med lite för starka glasögon.
Jag fick då rådet att gå utan glasögon i en vecka för att ögonen skulle få vila från dom starka glasögonen.


Idag på min andra undersökning var egentligen värdena samma, jag hade mina synrubbningar kvar. I de läget så kom vi fram till att jag skulle gå till en optiker med alla papper värden och allt så att jag skulle då kunna få så rätt glas som möjligt för mina ögon. Detta visde sig senare bli ett annat läge.



När jag hade gått ut där ifrån och var på väg att åka hem så ringer Håkan (kirurgen på Memira ögonlaser i Uddevalla)
och säger att det finns ett annat  sätt att komma fram till rätt värden så att man kan bedömma mina chanser att få behandling . Med sk ögondroppar så förstoras pupillerna upp och man kanske då kan få mer exakta värden av mina ögon.
Håkan frågar om jag vill  göra detta. Jag svarar självklart ja och han sa då att han återkommer med tid om en vecka för då vet han mycket mer, där slutar detta samtalet. Jag tror nu att detta var det sista idag ifrån Håkan, så var inte fallet.

Tre minuter senare ringer Håkan igen och säger:

Du vi har tid redan nu så du är välkommen in redan idag. Jag tackar ja och promenerar tillbaka till Memira.
Jag får sitta ner och vänta i kanske Tjugo minuter innan jag får komma in i synundersöknings rummet igen.
Den här gången träffar jag en ny kirurg han ska nu göra något med mina ögon och detta är ett rent HELVETE !!!!! för mig för jag har värsta fobin för saker som folk gör i ögonen jag kan inte ens se när någon annan person stoppar in linser så illa är det.

Nu ska kirurgen ge mig mina sk ögondroppar. Han kommer med en liten sak med ögonvätska, hur nära mina ögon som helst. Jag slår igen ögonen direkt. Så kirurgen får själv hålla upp mitt öga samtidigt  som han ger mig droppar. Det svider till så ända in i HELVETE !!!!!!! i 2 -3 sekunder och sen ser jag ingenting i ca 15 sekunder.

Efter denna hemska upplevelse som jag har värsta fobin för så får jag sitta ner i kanske en halvtimme innan det är "time"för en ny undersökning, men nu är mina pupiller mycket större.
Det visar sig att denna undersökningen inte visar något annat resultat av mina värden än de man tidigare har kommit fram till, kanske lite mer exakt men det är marginellt.
Jag får meeeeeeeeeeeeer !!!!!! sk ögondroppar. samma prosidur en gång till det svider till som FAAAAAAN !!!! i 2- 3 sekunder och sen får jag sätta mig ner och vila igen så att dropparna får värka. Jag får några dunkar i ryggen och man säger att jag är jätte duktig denna förmiddag.

Efter detta blir det en ny undersökning i alla möjliga appareter. Jag får fortfarande inget svar och jag kan behandlas, mer undersökningar krävs.
Vi kommer fram till att mina gamla glasögon ska bytas ut till andra glas som mer passar mina ögon sen efter de kommer jag att få en ny tid för ny undersökning när ögonen har fått stabelisera sig.




Jag är jätteglad över några saker som Memira gör för mig:

 * Man kommer inte att släppa mig för än man har en lösning på mitt problem, och de känns toppen !!!



* Man säger ju faktiskt också att jag ser bra och det känns ju också bra. Det hade inte varit roligt om dom hade sagt att jag ser så jäkla dåligt så vi kommer inte att kunna göra någonting.



Nu ska det bli spännde att se vad som händer nästa besök.Den som lever får se.





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback
Design by Amandah Thunberg

EXEGGUTOR.SE